ارائه ۱۳۴ هزار نفرساعت آموزش مهارتی در پادگان‌های سیستان و بلوچستان

ارائه ۱۳۴ هزار نفرساعت آموزش مهارتی در پادگان‌های سیستان و بلوچستان

محمد جهانتیغی امشب در جمع خبرنگاران در زاهدان، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 134 هزار و 492 نفر- ساعت آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای در پادگان‌های استان سیستان و بلوچستان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود:این آموزش‌های مهارتی معادل 484 نفر- دوره آموزشی در راستای توان‌افزایی سربازان در پادگان‌های استان بوده است.

وی بیان کرد: توسعه و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی و استفاده بهینه از نیروی انسانی به منظور اشتغال مانع از سردرگمی جوانان در دوران فراغت از خدمت مقدس سربازی می‌شود.

جهانتیغی افزود: حلقه مفقوده اشتغال در دنیای امروز آموزش‌های مهارتی است چرا که صرف مطالعات تئوریک منجر به شغل نمی‌شود و داشتن توانمندی‌های مهارتی گوناگون بسترساز اشتغال پایدار است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سبب انعطاف‌پذیری نشأت گرفته از خصیصه‌های بازار کار و اوضاع اقتصادی کشور می‌شود و نیز به دلیل آموزش و ایجاد مهارت‌های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش بسزایی در ایجاد اشتغال دارد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها