‌۲۵۰ میلیارد تومان ‌برای برگزاری مسابقات آسیایی والیبال اختصاص یافت

‌۲۵۰ میلیارد تومان ‌برای برگزاری مسابقات آسیایی والیبال اختصاص یافت

نادر فلاح شامگاه امروز در جلسه شورای عالی ورزش استان اردبیل که در سالن شیخ صفی استانداری برگزار شد اظهار کرد: لوگوی مسابقات آسیایی والیبال که اوایل اردیبهشت ماه سال آینده در استان اردبیل برگزار می‌شود طبق توافقاتی با کنفدراسیون والیبال به احتمال زیاد برگرفته از طرحی از گنبد "الله الله" مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی طراحی شود.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به برگزاری این مسابقات در سطح استان اردبیل، افزود: امکانات و تجهیزات متناسب با برگزاری باشکوه این مسابقات در استان تخصیص یافته و فراهم آمده است که در این زمینه دو سالن مجزا برای برگزاری روزانه مسابقات تدارک دیده شده و در همین رابطه 250 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز، تکمیل و بهره‌برداری از این سالنها برای برگزاری مسابقات آسیایی والیبال در سطح استان تخصیص یافته است.

رئیس هیئت والیبال استان اردبیل تصریح کرد: در این مسابقات از کشورهای چین، ژاپن و ایران والیبالیست‌هایی حضور خواهند داشت که انتظار می‌رود در پوشش بازیهای برگزار شده در سطح استان مشکلی پیش نیاید که در همین زمینه صدا و سیمای مرکز اردبیل و شبکه سه سیما اعلام آمادگی کرده‌اند.

فلاح افزود: کف‌پوش سالن رضازاده از کشور فرانسه خریداری شده و آماده چینش و نصب است که ما به دلیل آماده بودن سالن و ارتقای کیفیت کف‌پوش به عنوان جزئی مهم در برگزاری مسابقات این کف‌پوش‌ها را چند روزی مانده به آغاز مسابقات در کف سالن رضازاده نصب و پهن خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در راستای تبلیغ و امور تدارکاتی نیز در نظر داریم تا با همکاری استانداری و اداره کل ورزش و جوانان یکی از شرکت‌های به نام استان را به عنوان لیدر تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات انتخاب کنیم.

زیرساخت‌های برگزاری مسابقات آسیایی والیبال در اردبیل فراهم شود

استاندار اردبیل گفت: باتوجه به اینکه استان اردبیل در سال آینده میزبان یک رویداد عظیم ورزشی در منطقه است نیاز است تا تمامی زیرساختهای لازم از جمله سالن‌های برگزاری مسابقات، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، جذب تماشاگر و تخصیص اعتبار برای تهیه و پخش بروشور و پوسترهای متناسب با فراخوان مسابقات در همین راستا فراهم گردد.

مجید خدابخش بیان کرد: به منظور ارتقای جذب گردشگران داخلی و خارجی انتظار داریم تا با همکاری نهادهای مربوطه از جمله صدا و سیما و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ابنیه تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و توریست‌پذیر این منطقه به تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات آسیایی والیبال معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات آسیایی والیبال نخستین رویداد عظیم ورزشی در استان اردبیل است، افزود: نیاز است تا مسئولان ذی‌ربط با تشکیل کمیته‌های مختلف و شوراهای مرتبط با ورزش استان به صورت خوبی مسابقات آسیایی والیبال را پوشش دهند که در همین رابطه ساخت نماد مسابقات یکی از اولویتهای این رویداد عظیم ورزشی در استان است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: باید در این رویداد بزرگ ورزشی قدرت مدیریتی استان در زمینه‌های مختلف سنجیده شود که بحران‌سنجی به موقع نیز از ارکان دخیل در برگزاری خوب این مسابقات آسیایی در استان اردبیل به حساب می‌آید و سایر اموری که نقش متعلقات را دارند.

کف‌پوش سالن رضازاده اردبیل در فروردین ماه انجام می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: کف‌پوش سالن رضازاده چند روزی مانده به آغاز مسابقات آسیایی والیبال در اردبیل نصب و پهن می‌شود که عملیات این طرح از 6 فروردین ماه آغاز و تا 16 فروردین ماه نیز تحویل اداره کل ورزش و جوانان استان و هیئت والیبال اردبیل داده می‌شود.

ایوب بهتاج تصریح کرد: تمامی قردادها با مراکز اقامتی و هتلهای شهرستان سرعین برای اقامت و اسکان تیمهای خارجی شرکت کننده در مسابقات آسیایی والیبال انجام شده است که در همین راستا برای یکی از هتل‌های مجهز این شهرستان از سوی وزارت کشور امریه صادر شده است.

وی با بیان اینکه برای پوشش تلویزیونی و خبری مسابقات آسیایی والیبال هم از شبکه سبلان و هم از شبکه سوم سیما هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: در بحث فیبر نوری مشکلی جزئی وجود داشت که این امر با اهتمام ویژه اداره کل ورزش و جوانان و صدا و سیمای مرکز اردبیل برطرف شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار کرد: به دلیل HD نبودن شبکه محلی سبلان ما با مدیران شبکه سه سیما نیز قراردادی تنظیم کردیم تا با همکاری آنها مسابقات آسیایی والیبال همزمان از شبکه سه سیما نیز پخش شود که در این رابطه از شبکه بین‌المللی آسیایی نیز ما پخش این مسابقات را شاهد خواهیم بود.

بهتاج از مدیران دستگاههای اجرایی خواست تا به منظور بهبود و کیفی‌سازی برگزاری مسابقات آسیایی والیبال که نخستین رویداد عظیم ورزشی در سطح استان اردبیل است نهادهای دخیل در این حوزه را به تعاملی سازنده و همه‌جانبه در قبل، حین و بعد از مسابقات یاری نمایند.

مبلمان شهری اردبیل برای مسابقات آسیایی والیبال کاملا مناسب است

فرماندار اردبیل گفت: باتوجه به اینکه در امر جذب گردشگر تصحیح مبلمان شهری و مطابق ساختن آن با سلیقه مسافران یک امری ضروری و حیاتی است باید توجه داشت تا در اردیبهشت سال آینده نیز مبلمان شهری اردبیل کاملا مطابق با سلیقه تیمهای شرکت کننده در این مسابقات باشند چرا که این امر نقش بسزایی در توسعه استان و جذب بیشتر گردشگران به منطقه را خواهد داشت.

جواد زنجانی با اشاره به اینکه در بحث عمرانی استان اردبیل هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: برای پوشش کامل مسابقات آسیایی والیبال یک رویداد عظیم ورزشی برای نخستین بار در استان اردبیل است نیاز بوده تا از بحث امنیتی گرفته تا بحث اسکان و اقامت همه را با همکاری نهادها و حوزه‌های مرتبط به نحو احسن انجام دهیم.

وی تصریح کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا تیمهای شرکت کننده در این مسابقات را از بدو ورود به استان و از فرودگاه تا محل اقامت آنها که به احتمال زیاد شهرستان سرعین خواهد بود همراهی کنیم و در تمامی مواقع شرایط لازم را برای راحتی آنها در استان فراهم سازیم.

فرماندار اردبیل اظهار کرد: ترمیم و تصحیح تابلوهای راهنمای داخل شهر، تدارک برنامه بازدید از اماکن تاریخی و ابنیه‌های باستانی و گردشگری اردبیل، ساخت تیزرهای مختلف تلویزیونی و سایر برنامه‌ها از جمله اقداماتی است که باید قبل از ورود تیمها به استان اردبیل و قبل از اردیبهشت ماه به صورت تکمیلی انجام شده و استان آماده پذیرایی همه‌جانبه از تیمهای میهمان باشد.

زنجانی گل‌کاری مسیر فرودگاه تا مراکز اقامتی بازیکنان و مسیر هتل تا سالنها و محل برگزاری مسابقات را یکی از اقدامات مهم عنوان کرد و گفت: نیاز است تا به این امر شهرداری اردبیل نیز ورود یابد تا بتوانیم با راهکارهای مناسب و توسعه فضاهای گل‌کاری و آرایش شهری رضایت خاطر بازیکنان و تیمهای شرکت کننده در مسابقات را جلب کنیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها