۲ هزار نفر در نهضت سوادآموزی گنبدکاووس باسواد می‌شوند

۲ هزار نفر در نهضت سوادآموزی گنبدکاووس باسواد می‌شوند

قربان شیرقابوس عصر امروز در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در فرمانداری ویژه این شهرستان اظهار داشت: در سال جاری ابلاغ ما برای سوادآموزی یک‌هزار و 880 نفر بود که توانستیم بیش از ابلاغ عمل کرده و 2 هزار و 60 نفر را جذب کنیم که بیش از 7 درصد افزایش جذب داشتیم.

رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان گنبدکاووس افزود: در سال جاری در سطح تحکیم و جمع‌بندی این سازمان 72 درصد بوده در صورتی‌که در سال گذشته این آمار به 27 درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: در سال جاری 76 درصد افاغنه در طرح سوادآموزی قبول شدند که در سال گذشته درصد قبولی 40 درصد بود.

شیرقابوس ادامه داد: افزایش درصد قبولی به علت واقعی بودن کلاس و آموزش و نظارت و بازدید مستمر در سطح شهرستان است.

وی خاطر نشان کرد: اولویت نخست اداره کل، باسواد شدن افراد بین سنین 10 تا 20 سال است و به خصوص کودکان خیابانی و کودکان کار است.

وی بیان داشت: باسواد شدن اولیاء دانش آموزان اولویت بعدی است که در سال جاری 400 نفر را جذب کردیم و امیدواریم در سال آینده بتوانیم نرخ بی‌سوادی را به صفر برسانیم.

شیر قابوس خاطر نشان کرد: مردان بی‌سواد به علت اینکه در مناطق مختلف فعالیت دارند جذب آنان مشکل است و از طرفی آموزشیار مرد هم کمبود داریم که امسال تنها 10 درصد این افراد را جذب کردیم در صورتی که میانگین کشوری 20 تا 30 درصد است.

وی درباره دوره‌های سوادآموزی عشایری گفت: امسال 420 نفر از عشایر جذب نهضت سوادآموزی شدند و امیدواریم بتوانیم کارگران شهرداری که اغلب بی‌سواد هستند را نیز در دستور کار بیاوریم.

شهردار گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: بیش از 860 میلیون تومان عوارض سالیانه مدارس و معوقه‌های سال‌های گذشته گنبدکاووس است.

منصور طعنه گنبدی افزود: عوارض اجرای قانون است و ما موظف به اجرای آن هستیم البته می‌توان کمی قانون را انعطاف داد اما پرداخت عوارض در جهت خدمات شهری است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها