جشنواره تزئین سفره هفت‌سین در اردبیل آغاز شد

جشنواره تزئین سفره هفت‌سین در اردبیل آغاز شد

حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل عصر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره هفت‌سین و ویژه برنامه استقبال از بهار در اردبیل اظهار کرد: این جشنواره برای معرفی آئین و رسومات سنتی به همشهریان و میهمانان نوروزی در دستور کار قرار داده شده است و در حال حاضر تمامی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

وی افزود: هویت فرهنگی یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در اردبیل مورد توجه قرار بگیرد و نیاز است که در این زمینه تمامی مسئولان و مردم پا به پای هم این سنت و فرهنگ را پررنگ کنند تا بتوانیم بدین وسیله از غنای تاریخی و فرهنگی برخوردار شویم و در تمامی مسائل مربوطه به این مسئله اهمیت دهیم.

لطف‌اللهیان بیان کرد: احیای هویت فرهنگی و تاریخی می‌تواند در تمامی پروژه‌های اجرایی و عمرانی نمایان شود، به گونه‌ای که باید از تمامی هنرهای دستی و تاریخی در این پروژه‌ها استفاده شود تا از این طریق شاهد ترویج تاریخ و فرهنگ بومی خود باشیم و به مرور زمان این وضعیت در تمامی پروژه‌ها آشکار شود.

شهردار اردبیل تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که برای احیای هویت فرهنگی در دستور کار قرار داده شده می‌توان به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح شهر اشاره کرد که به طور حتم می‌تواند در تحقق این موضوع نقش اساسی و مهمی داشته باشد که امیدواریم در این زمینه همکاران و مسئولین همکاری و مشارکت همه‌جانبه‌ای با ما داشته باشند و ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری کنند.

وی اظهار کرد: استفاده از تمامی ظرفیتهای فرهنگی برای برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند در رابطه با شناساندن چهره اصیل فرهنگ بومی بسیار موثر باشد که این جشنواره نیز به همین منظور ترتیب داده شده است تا بتوانیم همانند سالهای گذشته برنامه‌های استقبال از بهار را به خوبی اجرا کنیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها