ساخت مدارس در مناطق محروم ‌گنبدکاووس با همکاری بنیاد برکت‌

ساخت مدارس در مناطق محروم ‌گنبدکاووس با همکاری بنیاد برکت‌

فرج الله رزاقی عصر امروز در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در فرمانداری ویژه این شهرستان اظهار داشت: با توجه به برگزاری برنامه‌های بامحتوا در شهرستان از حوزه آموزش و پرورش مانند اجلاسیه نماز، همایش نکوداشت بازنشستگان و غیره در حال رایزنی برای ساخت 2 مدرسه شبانه‌روزی در بخش داشلی‌برون با همت بنیاد برکت هستیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس افزود: در بخش داشلی برون وسعت روستاها و فاصله و پراکندگی آنها نیز زیاد است و به علت به حد نصاب نرسیدن دانش آموزان به ویژه در مقطع متوسطه اول و دوم و به خصوص دختران و فاصله طولانی با شهر امکان ادامه تحصیل وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با حمایت امام جمعه قرار است در سال 96 جلسه‌ای در مرکز گذاشته و بنیاد برکت را متقاعد کنیم تا حداقل 2 تا 3 مدرسه در این بخش بسازد.

رزاقی ادامه داد: بیش از 150 مدرسه در سطح شهرستان در حال تخریب است و سرعت تخریب مدارس بیش از سرعت ساخت است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: رایزنی‌هایی صورت گرفته تا با مشارکت سوارکاری و اتحادیه‌های صنفی شهرستان مدارسی در سطح شهرستان ساخته شود.

رزاقی گفت: مدرسه مرحوم رحمانی که تهعد خیر 3 سال است انجام شده در اولویت طرح‌های شهرستان است و با تخصیص اعتبار در سال 96 ادامه ساخت و تکمیل آن انجام خواهد شد.

اظهار اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 12 جلسه و 50 مصوبه در این شورا داشتیم و از این تعداد 42 مصوبه پی‌گیری و از 8 مورد باقیمانده 4 مورد موارد منعی داشته و بقیه در حال تصوب و اجرایی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس درباره مشکلات مدارس این شهرستان گفت: عوارض سالیانه مدارس یکی از مشکلات است که در یک مدرسه بیش از 18 میلیون تومان اعلام شده و انشعاب کنتور و تعویض کنترل خراب مدارس از دیگر مشکلات مدارس است که با توجه به نقش آموزش و پرورش در تربیت جامعه باید این مشکلات برطرف شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها