پرداخت عوارض برخی صنایع بندرعباس در تهران

پرداخت عوارض برخی صنایع بندرعباس در تهران

عباس امینی زاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: شهرداری بندرعباس در سال جاری با بودجه‌ای بالغ بر 390میلیارد تومان باتوجه به اولویت بندی، پروژه‌های عمرانی را با هدف ارتقای سطح خدمات شهری و افزایش رفاه شهروندان در دستور کار قرار داد و با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری در قالب اقتصاد مقاومتی احداث و بهره‌برداری پروژه‌های شهری را تداوم بخشید.

وی در ادامه با اشاره به خدمات شهرداری ارائه شده در بخش‌های مختلف بیان داشت: ارائه خدمات شهری در قالب 7سازمان و خدمات حمل و نقل در قالب 4 سازمان واگذار و همچنین شهرسازی الکترونیک و توسعه متوازن بافتهای فرسوده را در دستور کار قرار داده است.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه شهرداری در حوزه عمرانی فعالیتهای خوبی در ایجاد زیرساخت‌های شهر انجام داده است تصریح کرد: یکی از مهمترین چالشهای شهر بندرعباس آبگرفتگی معابر در هنگام بارندگی بود که با اختصاص بودجه قابل توجه و اقدامات صورت پذیرفته بالغ بر 50درصد این مشکلات کاهش یافته است.

امینی زاده به برنامه‌ریزی برای احداث 6تقاطع غیر همسطح در بندرعباس اشاره داشت و افزود: با اقدامات انجام شده قراردادها انعقاد و 3 تقاطع در دست احداث است که یک تقاطع از این تعداد ظرف چند روز آتی به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین به تحول در پیاده روسازی و مناسب سازی معابر عمومی در چند سال اخیر اشاره و بیان داشت: در طول 3 سال گذشته با افزایش اعتبار در این حوزه 40درصد از معابر عمومی ساماندهی شده است.

شهردار بندرعباس در ادامه با اشاره به احداث 26 زمین ورزشی در محلات بندرعباس گفت: در اکثر محلات بندرعباس توجه به نیاز فرهنگی، ورزش و رفاهی در دستور کار قرار گرفته است.

امینی بر ایجاد المانهای شهری بر پایه هویت محلات و با مشارکت مردم تاکید کرد و اظهار داشت: احیای این بخش تاثیر بسزایی در حوزه اجتماعی محلات بندرعباس داشته است.

وی به احداث پاغ گلها، باغ پرندگان و پارک آکواریوم به عنوان پارک‌های موضعی با هدف توسعه صنعت گردشگری در این شهر اشاره داشت و اضافه کرد: احداث کوهستان‌پارک پنجه علی شهر بندرعباس نیر با هدف توسعه گردشگری شهر از ساحل به کوهستان در دستور کار قرار گرفت و فاز نخست این پروژه برای این نوروز 96 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امینی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به احداث خیابان‌های جدید و بازگشایی معابر در بافت فرسوده شهر با هدف توسعه متوازن خدمات در محلات اشاره داشت و افزود: 5 خیابان جدید در محلات قدیمی و بافت فرسوده بندرعباس ایجاد شده که تاثیرات اجتماعی و فرهنگی بسیاری را در پی داشته والبته سبب افزایش ارزش افزوده اماکن مردم در این محلات شده است.

شهردار بندرعباس به احداث پارکهای بانوان در سه سال اخیر اشاره داشت و گفت: علی الرغم کاهش درآمدهای نفتی و رکود اقتصادی شهرداری بندرعباس در ایجاد زیر ساخت‌های اصلی برای ارائه خدمات به شهروندان و گردشگران توفیقات زیادی به دست آورده است.

وی مدیریت شهری را مدیریتی بر مبنای مشارکت عمومی دانست و بیان داشت: افزایش خدمات و رفع معضلات شهری نیازمند مشارکت دستگاهها ، نهادها و جذب مشارکتهای مردمی است.

امینی زاده در ادامه از ارائه بودجه سال 96 به مبلغ 450میلیارد تومان به شورای اسلامی شهر و تصویب آن خبر داد و اظهار داشت: بودجه سال آینده با توجه به نگاه جمعیتی و مسافتی رشد قابل توجهی داشته و در صورت افزایش درآمدها اصلاح می شود.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه شهر بندرعباس بالغ بر 7هزار هکتار مسافت دارد که حدود 50درصد از آن را بافت فرسوده تشکیل داده است گفت: برای اصلاع و توسعه متوارن بافت فرسوده بایستی بودجه مناسب و قابل توجی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات و توسعه متوازن در شهر بندرعباس سالیانه بایستی بالغ بر 1000 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شود اما با توجه به بضاعت موجود این هدف در چند مرجله و در سنوات آتی در دستور کار قرار گرفته است.

امینی زاده عقب افتادگی شهر بندرعباس را به بافت فرسوده و پدید آمدن سکونتگاههای غیر رسمی نسبت داد و بیان داشت: برای توسعه متوازن هم بایستی به اصلاح و نوسازی بافت فرسوده و هم توسعه شهری توجه داشت.

شهردار بندرعباس تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، توجه به حوزه خدمات شهری و البته اصلاح برخی خدمات شهری و تقویت و توانمند سازی نیروی انسانی شهرداری را از اولویت‌های شهرداری در سال 96 خواند و افزود: راه اندازی بی‌آرتی و احداث 12 پل عابر پیاده در سال 96 از اهم برنامه‌های شهرداری بندرعباس است.

وی یکی از نگاههای ویژه شهرداری در سال 96 را توسعه زیرساخت‌های شهر در راستای صنعت گردشگری دانست و گفت: با ایجاد بستر مناسب در این حوزه و تحرک در صنعت گردشگری اغلب حوزه ها فعال و مشاغل خرد ایجاد می شود.

امینی زاده به تقویت زیرساخت های خدمات شهری اشاره داشت و اظهار داشت: استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس با هدف نگهداری و توسعه فضای سبز یکی از مهمترین برنامه شهرداری در سال آینده است.

وی همچنین احداث پیستهای اتومبیل رانی، موتورسورای، دوچرخه سورای و احداث اسکله تفریحی، شهربازی بزرگ بندرعباس، احداث برج فرهنگی سنتی شهر بندرعباس با استفاده از سبک معماری بومی و متناسب با اقلیم و فرهنگ هرمزگان به عنوان عمده برنامههای شهرداری در سال 96 اعلام کرد و افزود: شهر خوب دور از دسترست نیست و تنها عامل موفقیت طرح ها و پروژه های شهری مشارکت عمومی است.

شهردار بندرعباس، با بیان اینکه شهرداری بیش از 200 عنوان برنامه اجرایی دارد گفت: تنها 4 الی 5 مورد از این عناوین توسط اعضای شورای شهر بندرعباس در قالب سوال مطرح شده است گفت: هیچگاه اعتقاد نداشته ام که اقدامات شهرداری بدون نقض است اما این را با شهامت میگویم که تمام اقدامات انجام شده در شهرداری بندرعباس با تصویب و نظر اعضای شورای اسلامی شهر اجرا شده است.

امینی زاده با بیان اینکه طرح سوال منطقی از شهردار از گذشته وجود داشته ادامه داد: ما خوشحالیم که عملکرد شهرداری مورد انتقاد قرار گرفته زیر ا اعتقاد داریم انتقاد سبب اصلاح ضعف و نواقص کار می شود.

وی طرح سوال برخی اعضای شورای شهر را کاملا قانونی دانست و گفت: البته زمان طرح این سوالات به دلیل همزمانی با مرحله رسیدگی و صدور رای قضایی پرونده مذکورمنطقی نبود.

امینی زاده همچنین به تلاش شهرداری در راستای صدور رای قطعی 72میلیارد تومان به نفع شهرداری بندرعباس و معافیت از پرداخت خسارت در پرونده مجتمع تفریحی گردشگری نخل ناخدا اشاره داشت و اظهار داشت: تمام اقدامات انجام شده کاملا شفاف و با نظر شورای اسلامی شهر انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در طول 3 سال گذشته هیچ مجوزی برای فعالیت بخش خصوصی در ساحل و حریم 60متری دریا در بندرعباس توسط شهرداری صادر نشده است گفت: شهرداری با استفاده از ظرفیت و توان داخلی در چارچوب قانون حرکت کرده و توسعه شهر بندرعباس را به عنوان هدف دنبال میکند.

شهردار بندرعباس با اشاره به پرونده مطالبات و حقوق شهرداری بندرعباس از مجتمع تجاری نور بندرعباس گفت: تلاش و پیگیری شهرداری بندرعباس سبب زنده شدن 30 میلیارد تومان عوارض شهرداری از این مجتمع پس از 4 سال شد.

وی در بخش پایانی به ورود بالغ بر 5 میلیون نفر مهمان و گردشگر در ایام نوروز به شهر بندرعباس خبرداد و گفت: هماهنگی‌های لازم در کمیته اسکان و تسهیلات سفر پیش بینی شده 9 بوستان برای اسکان گردشگران و مهمانان در شهر بندرعباس در نظر گرفته شده است.

امینی زاده ادامه داد: خدمات در نوروز پیش‌رو 3 برابر افزایش یافته و توجه به خدمات حمل و نقل عمومی، تنظیف و زیباسازی و بهداشت در اولویت قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها