آماده‌باش تمام دستگاه‌های اجرایی ‌‌برای پیشگیری از خسارت بارش سیل‌آسا

آماده‌باش تمام دستگاه‌های اجرایی ‌‌برای پیشگیری از خسارت بارش سیل‌آسا

سیدمحمدحسن باستی پیش از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت ستاد بحران استان بوشهر با قدردانی از تعامل و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان در مقابله با بحران‌های مختلف اظهار داشت: شرائط امسال استان بوشهر در ایام تعطیلات نوروز با دیگر سال‌ها بسیار متفاوت است چراکه در این ایام شاهد ورود حجم زیادی از مسافران نوروزی به استان بوشهر و بارش شدید باران هستیم.

وی با بیان اینکه بارش سیل‌آسا مشکلات مسافران نوروزی را افزایش می‌دهد تاکید کرد: شرائط ورود مسافران به استان و بروز بارش شدید باران مشکلات و رسیدگی به میهمانان را مضاعف می‌کند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه حدود 5 برابر مصرف آب کشاورزی و آشامیدنی استان بوشهر در بارندگی بهمن ماه امسال هدر رفت گفت: در مدت سه روز بیش از 3.7 میلیون متر مکعب بارش باران در استان بوشهر ثبت شد که بخش عمده‌ای از آن راهی دریا و بخشی هم در سدهای مختلف ذخیره‌سازی شد.

باستی با بیان اینکه این حجم بارندگی فرصتی برای مقابله با بی‌آبی در استان بوشهر فراهم می‌کند تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان بوشهر برای پیشگیری از خسارت بارش سیل‌آسا آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه آمادگی نیروها در سیل گذشته کاهش خسارات در پی داشت افزود: سیل بهمن ماه امسال 457 میلیارد تومان به استان بوشهر خسارت وارد کرد و این در حالی است که تعامل همه دستگاه‌ها سبب جلوگیری از تلفات و کاهش خسارت شد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه همه دستگاه‌ها صددرصد آماده باش هستند تصریح کرد: همه فرمانداران استان بوشهر ستاد مدیریت بحران تشکیل دهند و راهکارهای لازم برای کاهش خسارت ارائه کنند.

باستی با تاکید بر استقرار اکیپ‌های راهداری و پلیس راه در محورهای ورودی استان بوشهر گفت: محورهای کنارتخته به برازجان، دیلم به گناوه و دیگر محورهایی که تردد مسافران نوروزی بیشتر است اکیپ‌های ویژه راهداری و پلیس راه مستقر شوند.

وی با تاکید بر توجه به اطلاع رسانی صدا و سیما در بارش‌های شدید پیش‌رو افزود: اطلاع رسانی به موقع سبب کاهش مشکلات و خسارات می‌شود که در این عرصه رسانه ملی صدا و سیما نقش ارزنده‌ای دارد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر هدایت عشایر مستقر در استان بوشهر به نقاط ایمن خاطر نشان کرد: نقاط بحران که عشایر استان بوشهر استقرار دارند شناسایی و به نقاط امن هدایت شوند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها