۱۸ آتش‌سوزی در اراضی منابع طبیعی شهرستان رامیان رخ داد

۱۸ آتش‌سوزی در اراضی منابع طبیعی شهرستان رامیان رخ داد

جلال عجم ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی پارک جنگلی دلند برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی اظهار داشت: پارک جنگلی دلند و شیر آباد خان ببین آماده ارائه خدمات به مسافرین نوروزی شده‌اند.

وی افزود: پارک جنگلی دلند با وسعت 600 هکتار و پارک جنگلی شیرآباد خان ببین با وسعت 170 هکتار به آلاچیق، سکوهای ثابت، فروشگاه و نمازخانه تجهیز شده‌اند و با همکاری نیروی انتظامی آمادگی ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی را دارند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان رامیان تصریح کرد: در هفته منابع طبیعی حدود 27 هزار اصله نهال جنگلی و مثمر که شامل انواع میوه‌ها می‌شود در سطح شهرستان به صورت مشارکتی بین مردم و روستاییان توزیع شده است.

عجم یادآور شد: در شهرستان رامیان حدود 35 هزار هکتار عرصه جنگلی وجود دارد که از این بین 5 هزار هکتار آن دست کاشت بوده و در سالجاری در حوزه جنگل کاری حدود 97 هکتار واکاری، سله شکنی و حفاظت شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رامیان گفت: شرکت تعاونی تخصصی منابع طبیعی و کشاورزی آبادگران طبیعت رامیان تشکیل شده و وظیفه آن انجام پروژه‌های توسعه فضای سبز، جنگل‌کاری و آبخیزداری است.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری 18 مورد آتش‌سوزی سطحی در شهرستان رامیان رخ داد که حدود 4 هکتار مرتع و عرصه جنگلی به صورت سطحی دچار حریق و مهار شده است.

عجم در ادامه با بیان اینکه حدود 200 کیلومتر از اراضی کشاورزی و زراعی شهرستان رامیان هم ارز با اراضی کشاورزی است، تاکید کرد: خطر سرایت حریق بر اثر آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی همواره عرصه‌های منابع طبیعی را تهدید می‌کند و از این رو همواره در آماده باش بسر می بریم.

وی از نهال‌کاری بلوار رامیان به زینب‌آباد به مناسبت فرا رسیدن نوروز خبر داد و یاد آور شد: شماره تلفن 1504 یگان حفاظت محیط زیست همواره آماده امدادرسانی و ارتباط با مردم است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها