اسباب‌‌کشی در ایام نوروز تنها با اخذ مجوز مقدور است

اسباب‌‌کشی در ایام نوروز تنها با اخذ مجوز مقدور است

سرهنگ عبدالعلی روانبخش امروز ظهر در جمع خبرنگاران اظهار‌داشت: در راستای تامین امنیت ایام نوروز 96 طبق برنامه‌‌های هر ساله، تعدادی از نیروها کمکی از مراکز آموزشی و ستاد استان، در دو شیفت سازماندهی و به کمک نیروهای اجرایی این فرماندهی به کار گرفته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با این اقدام، یک توان 30 تا 40 درصدی به بخش اجرایی پلیس شهر کرمان اضافه می‌شود گفت: با توجه به افزایش میزان مسافرت مردم در ایام نوروز و خالی‌شدن منازل، این افزایش ظرفیت، ضرورت دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان افزود: همچنین در این ایام تعداد میهمانان شهر کرمان چه از سایر استان‌‌ها و شهرستان‌ها استان افزایش می‌یابد و تامین امنیت آنها نیز ضرورت داشته و جزو وظایف ما است که هم این افراد با خاطره خوش به وطن خود بازگردند و هم خطرات مالی یا جانی‌ آنها را تهدید نکند.

وی از افزایش تعداد گشت‌‌های نامحسوس طی ایام نوروز خبر داد و گفت: در این ایام توان اطلاعاتی بیشتری را استفاده می‌کنیم و هماهنگی و تفاهمی نیز صورت گرفته است که از توان عزیزان بسیجی نیز در سطح شهر کرمان استفاده شود.

روانبخش با توجه به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در پایان سال و دستگیری بیش از 50 سارق در مورد مرخصی سارقان دستگیر شده و سابقه دار طی ایام پایانی سال و نوروز 96 گفت: در این مورد با دستگاه قضایی مکاتبه کرده‌ایم که به این افراد طی ایام ذکر شده حتی‌‌المقدور مرخصی داده نشود.

وی از ممنوعیت اسباب‌کشی بدون مجوز در ایام نوروز خبر داد و گفت: اسباب‌کشی بدون مجوز در تعطیلات عید نوروز ممنوع است و اگر چنانچه هر یک از شهروندان قصد اسباب‌کشی داشته باشند، باید مجوزهای لازم را از کلانتری محل اخذ کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان تصریح کرد: در صورت عدم اخذ مجوز محموله‌ها توقیف و اگر حتی شخصی موفق به خروج از حوزه استحفاظی استان کرمان شود با توجه به محدودیت‌هایی که در سراسر کشور برای اسباب‌کشی در ایام نوروز در نظر گرفته شده، در دیگر شهرها با آنان برخورد می‌شود.

وی افزود: اجرای این محدودیت‌ها برای جلوگیری از سرقت‌های احتمالی و دستگیری سارقان در حین حمل محموله‌های سرقتی با توجه به خالی از سکنه بودن بسیاری از منازل، ضرورت دارد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها