۷۱ نفر در تصادفات درون‌شهری لرستان جانشان را از دست دادند

۷۱ نفر در تصادفات درون‌شهری لرستان جانشان را از دست دادند

سرهنگ منوچهر مرادی ظهر امروز در کارگروه ایمنی حمل‌ونقل و سوانح لرستان با بیان اینکه استان در یازده ماهه امسال 71 نفر فوتی در معابر درون شهری داشته است، اظهار داشت: 44 نفر عابر پیاده، 19 نفر موتورسوار، دو نفر ترک‌نشین موتور سوار و پنج نفر راننده، فوتی‌های معابر درون‌شهری استان در سال 95 بوده‌اند.

وی افزود: 68 درصد متوفیان استان عابران پیاده و27 درصد موتورسوارها بوده‌اند و 62 نفر مرد و 9 نفر زن درتصادفات معابر درون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راهور لرستان با بیان اینکه 31 درصد از متوفیان تصادفات درون‌شهری استان را افراد بالای 60 سال تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: این افراد دید و توانایی کمتری دارند و زمان تصمیم‌گیری آن‌ها در مقابل با خطر افزایش می‌یابد.

وی با تأکید به اینکه وضعیت تصادفات درون‌شهری با تصادفات برون‌شهری متفاوت است، بیان کرد: 10 نفر از متوفیان سال 95 در صحنه تصادف جان خود را از دست داده‌اند و 60 نفر دیر در بیمارستان و یک نفر دیگر در منزل فوت شده‌اند.

مرادی خاطرنشان کرد: 85 درصد از متوفیان در معابر درون‌شهری در بیمارستان فوت کرده‌اند که در مقایسه با میانگین کشوری که 60 درصد است، بنابراین میزان فوتی‌های حوادث رانندگی لرستان در بیمارستان 20 درصد نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

وی گفت: 62 درصد از تمام متوفیان سوانح رانندگی در درون‌شهری و بیرون‌شهری استان در بیمارستان فوت می‌کنند که میانگین کشور در این زمینه 41.5 است.

رئیس پلیس راهور لرستان با بیان اینکه در سه شهرستان خرم‌آباد، الیگودرز و دورود ترافیک عبوری از داخل شهری می‌گذرد و فاقد کمربندی است، اظهار داشت: بیشتر حوادث رانندگی به دلیل ترکیب وسایل نقلیه سنگین و سبک است و برای عبور عابرین پیاده باید گذرگاه‌های ایمن عابرین پیاده است که متاسفانه مرکز استان فاقد آن است.

وی افزود: با وجود پیگیری‌های فراوان شهر خرم‌آباد تنها مرکز استانی در کشور است که فاقد دوربین‌های پلاک‌خوان است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها