طرح آرامش بهاری در ۳۷ بقعه متبرکه استان زنجان اجرا می‌شود

طرح آرامش بهاری در ۳۷ بقعه متبرکه استان زنجان اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام احمد نیک‌نام امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفتمین طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه در سراسر کشور و استان زنجان اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور، هر ساله تعدادی از اماکن متبرکه آماده پذیرایی از زائران سراسر کشور می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تعداد بقاع متبرکه اجرا کننده طرح آرامش بهاری را 37 مورد برشمرد و گفت: 9 خیمه معرفت نیز در نوروز امسال در سطح استان زنجان برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 17 مبلغ از 28 اسفندماه در خیمه‌های معرفت مستقر می‌شوند، بیان کرد: در طارم یک خیمه و در شهرهای زنجان، خدابنده و ابهر هر کدام دو خیمه برپا می‌شود.

نیک‌نام خاطرنشان کرد: مبلغان با گذراندن دروه‌های تخصصی برای حضور در خیمه‌های معرفت از قم اعزام می‌شوند که آموزش‌های مرتبط با مخاطب‌شناسی و تعامل با مخاطب را فرا گرفتند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال در چهار بقعه متبرکه استان زنجان عنوان کرد: این بقاع شامل امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان، بقعه قیدار نبی در خدابنده، امامزاده اسماعیل(ع) ابهر و امامزاده هاشم و عوف(ع) در طارم هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ابراز کرد: در کنار خیمه‌های معرفت نمایشگاههای متعددی از جمله نمایشگاه حجاب و عفاف و معضلات تهاجم فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های عمرانی بقاع متبرکه در نوروز تعطیل است، بیان کرد: علاوه بر بازرسی امکانات برای ایجاد محیطی آرام و توأم با معنویت، آموزش‌های لازم به هیئت امنا و خادمان بقاع برای مردم‌داری و تعامل ارائه شده است.

نیک‌نام به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای هدایت مسافر عبوری به سمت بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: امسال 5 هزار بسته تبرک برای توزیع در زمان تحویل سال در امامزاده تدارک دیده شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها