معوقات داروخانه‌های استان کرمان تا پایان آبان امسال پرداخت شد

معوقات داروخانه‌های استان کرمان تا پایان آبان امسال پرداخت شد

محمد جعفری امروز ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار‌ داشت: حدود یک میلیون و 850 هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه هزار و 450 موسسه درمانی در استان کرمان با بیمه سلامت همکاری دارند گفت: بالغ بر 97 درصد مراکز درمانی استان کرمان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه تعهدات مالی بیمه سلامت در سال 95 بیش از 550 میلیارد تومان است افزود: 60 درصد این تعهدات تا پایان امسال پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: مطالبات مراکز درمانی استان تا پایان شهریور، داروخانه‌های استان تا پایان آبان و پزشکان خانواده تا پایان بهمن‌ماه امسال پرداخت شد.

جعفری با اشاره به اینکه با استقرار بیمه سلامت در استان کرمان سهم مردم از هزینه‌های درمانی کاهش پیدا کرده و در عوض سهم بیمه افزایش پیدا کرده است گفت: سهم مردم از 56 درصد به 38 درصد کاهش پیدا کرده که بسیار قابل توجه است.

وی با بیان اینکه 75 دفتر نمایندگی بیمه سلامت در استان کرمان خدمات بیمه‌ای را ارائه می‌دهند افزود: بیش از 800 هزار مراجعه کننده در سال به این دفاتر است که جای قدردانی از کارکنان این دفاتر دارد.

مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه در سال 95 جشنواره فرهنگی بانوان سازمان بیمه سلامت به میزبانی استان کرمان برگزار شد تصریح کرد: برنامه اداره کل بیمه سلامت برای سال 96 از هم اکنون تدوین شده و مورد تایید سازمان مرکزی رسیده است که در بسیاری از این برنامه‌ها استان کرمان به‌عنوان پایلوت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 17 هزار نفر از اتباع خارجی در استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: علت اصلی تحت پوشش قراردادن آنها رعایت اصول بین‌المللی مبنی بر تحت پوشش قراردادن هر تبعه‌ای در کشورها برای جلوگیری و پیشگیری از بروز بیماریها در جوامع است.

جعفری میزان بدهی اداره کل بیمه سلامت استان کرمان در سال 95 به موسسات درمانی را حدود 200 میلیارد تومان عنوان کرد و با تشکر از پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز درمانی استان به دلیل همکاری بسیار خوب آنها در اجرای طرح تحول سلامت، ابراز امیدواری کرد در اوایل سال 96 با تامین اعتبار این مبلغ پرداخت شود، هر چند که به تازگی بخش از مطالبات آنها پرداخت شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها