نیروهای پلیس لرستان در نقاط پرتردد و حادثه‌خیز استان ۲ برابر می‌شود

نیروهای پلیس لرستان در نقاط پرتردد و حادثه‌خیز استان ۲ برابر می‌شود

سرهنگ مرتضی چغلوند ظهر امروز در کارگروه ایمنی حمل‌ونقل و سوانح لرستان، خستگی و خواب‌آلودگی را دو عامل اصلی وقوع سوانح جاده‌ای دانست و اظهارداشت: عوامل دیگری نیز مانند عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سبقیت و سرعت غیرمجاز، افزایش ترافیک و همچنین عدم توجه به جلو از دیگر دلایل رخ دادن تصادفات در محورهای استان در نوروز 95 بوده است.

وی با تأکید به اینکه در نوروز 96 بر اساس تعبیر سال گذشته تعداد نیروهای پلیس را در مسیرها افزایش پیدا می‌کند، افزود: حضور پلیس در نقاط پرتردد و حادثه‌خیز محورهای استان نسبت به سال گذشته دو برابر می‌شود.

رئیس پلیس‌راه استان لرستان عنوان کرد: بر اساس دریافت گزارشات از پزشکی قانونی 42 درصد از تلفات جانی سوانح رانندگی در بیمارستان‌های استان و 52 درصد از متوفیان درصحنه تصادف جان خود را از دست‌داده‌اند.

وی با اشاره به شرایط توپوگرافی استان لرستان بیان کرد: به‌ناچار سرعت رانندگی در لرستان نسبت به سایر استان‌های کشور پایین‌تر است ولی متأسفانه فاقد وضعیت خودرویی مناسب است، یعنی بیشتر خودروهای استان فرسوده هستند.

چغلوندبابیان اینکه حضور پلیس در محورهای استان در کشور اول است، تصریح کرد: در نوروز 95 تعطیلات خودروهای متخلف تا پایان تعطیلات توقیف خواهند شد.

وی با تأکید به اینکه برخورد با متخلفان در نوروز 65 دارای اولویت است، خاطرنشان کرد: تمام نیروهای پلیس‌راه آموزش‌دیده‌اند و قرارگاه نوروزی تشکیل‌شده است و همچنین 40 نفر نیروی کمکی از ناجا را برای استان درخواست کرده‌ایم.

رئیس پلیس‌راه استان لرستان از افزایش دو سومی گشت‌های جاده‌ای خبر داد و گفت: خودروها کمکی در جاده‌ها مستقر می‌شوند و تجهیزات ترافیکی نیز نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته افزایش‌یافته است.

چغلوند بابیان اینکه نیروهای پلیس‌راه لرستان جهت برخورد مناسب با مهمانان نوروزی آموزش‌های لازم را دیده‌اند، اظهارداشت: به دلیل برگزاری طرح‌های متنوع در سال پلیس‌راه نیازمند تقویت در زمینه‌های سوخت و خودرو است.

وی با تأکید به اینکه نقاط حادثه‌خیز استان فقط شناسایی‌شده‌اند و حذف نشده‌اند، افزود: برای کاهش و مدیریت تصادفات باید این نقاط حادثه‌خیز حذف شوند، زیرا چنانچه پلیس در این نقاط مستقر نباشد به‌طور حتم تلفات جانی را به همراه دارد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها