بزرگترین باند سرقت در اصفهان منهدم شد/ کشف ۸۰ میلیارد ریالی اموال مسروقه

بزرگترین باند سرقت در اصفهان منهدم شد/ کشف ۸۰ میلیارد ریالی اموال مسروقه

سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون دستگیری یکی از بزرگ‌ترین باندهای سرقت کشور در اصفهان اظهار داشت: در چند روز گذشته چندین باند از عجیب‌ترین باندهای سرقت در استان‌های اصفهان، کرج و تهران دستگیر شده‌اند که سرقت منازل و ماشین‌های مدل بالا از مهم‌ترین سرقت‌های این باندها بوده است و همچنین در پرونده جرایم این باند سرقت و جعل اسناد، 2 باند سرقت منزل و 4 باند سرقت خودرو نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه 7 باند در مجموع دستگیر شده‌اند که حدود 3 ماه برای دستگیری این باند زمان گذاشته شده است، گفت: این باندها اسناد و مدارک نیز از مراکز دولتی و غیردولتی به سرقت می‌بردند که این مدت 21 نفر سارق، 20 نفر مال خر دستگیر و 146 دستگاه خودرو کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این سارقان در بحث کلاهبرداری نیز فعالیت داشته‌اند در حالی که جعل و کلاهبرداری، زمین‌ها را شناسایی و سند صادر می‌کردند و املاک و زمین‌ها را به فروش می‌رساندند، جمع ریالی سرقت‌ها در باند نخست سرقت از منزل، کلاه برداری و غیره حدود 50 میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: در بحث سرقت خودروها 20 میلیارد ریال سرقت بوده، بیش از 2 کیلو طلا، 9 کیلو نقره کشف شده که حدود 2میلیارد و 700 میلون ریال بوده، 700 برگ شناسنامه و مدارک جعلی کشف شده که در مجموع حدود 80 میلیارد ریال سرقت صورت گرفته است.

سردار آقاخانی بیان کرد: در سال 95 تا این لحظه بیش از 188 باند سرقت و جرائم در سطح استان توسط آگاهی شناسایی، کشف و تحویل دستگاه قضا داده شده، ظرف 48 ساعت آینده نیز به عنوان عیدی به هم استانی‌ها خبری بسیار خوب در سرقت طلا فروشی و باندی که در این جهت فعال بودند منتشر می‌شود.

وی گفت: برای اعیاد نوروز نیز گشت‌های کمین و شکار در نظر گرفته شده و کنترل مجرمان تحت عنوان طرحی آغاز شده و تا پایان فروردین 96 ادامه دارد، با هماهنگی دستگاه قضا مقرر شده از مرخصی مجرمان با سابقه خودداری شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی خودروهای ثبت تخلف در سطح شهر اظهار داشت: خودروهای ثبت تخلف ساکن پس از تهران در اصفهان راه اندازی شده که به کمک شهرداری در سال آینده به 10 خودرو می‌رسد، این خودرو تولید داخل است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها