۶ هزار نفر از اتباع بیگانه در آذربایجان شرقی دستگیر شدند

۶ هزار نفر از اتباع بیگانه در آذربایجان شرقی دستگیر شدند

سعید شبستری خیابانی صبح امروز در آخرین جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی در سال 95 با ارائه گزارشی از اقدامات سیاسی، اجتماعی و امنیتی در استانداری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: شورای تأمین با همکاری همه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و قضایی، برای آذربایجان شرقی امنیت مثال زدنی را رقم زد و در چند سال متوالی به عنوان امن‌ترین استان کشور معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته بیش از 6 هزار نفر از اتباع بیگانه در آذربایجان شرقی دستگیر و روانه کشورهایشان شدند، افزود: با توجه به این عملکرد، اتباع غیرمجاز این استان را استانی نا امن برای گذر می‌دانند و دیگر برای رسیدن به مرزهای غربی از این استان استفاده نمی‌کنند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه علی رغم افزایش زمینه سرقت، هر سال آمار سرقت‌ها کاهش می‌یابد، گفت: در یک سال گذشته در این استان بیش از 54 میلیارد کالای قاچاق کشف شد که 58 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و آذربایجان شرقی در این حوزه استان برتر در کشور معرفی شد.

وی در ادامه مدیریت برخی از حوادث را در استان یادآور شد و ابراز داشت: در حادثه قطار تبریز ـ مشهد، با تدبیر مدیران و همراهی مردم مشکل امنیتی نداشتیم.

شبستری مقابله با آسیب‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران ارشد استان عنوان کرد و گفت: امروز با تشکیل اردوگاه ماده 16 هزاران معتاد بازپروری شده و از انتقال مشکلات ناشی از آن به شهرها جلوگیری کردیم و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که معتاد متجاهر در استان نداریم.

وی با بیان اینکه در این دولت بیش از 1300 واحد جدید به واحدهای صنعتی استان افزوده شد، اظهار کرد: 82 واحد بحرانی در کمیسیون کارگری بررسی شد و برخی از آنهایی که امکان بازگشت به تولید را داشتند با قدرت حمایت شد که چینی ارس، رخش خودرو، ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی و... از مهم‌ترین آنها بود.

شبستری با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات به وجود آمده در صنایع، ناشی از واگذاری‌های اشتباه در اصل 44 بود، ادامه داد: 30 واحد صنعتی استان بدون کارشناسی واگذار شده است که حتی یکی از واحدهای برند و مهم استان را به یک راننده تریلی واگذار کرده بودند و امروز ما مجبور به حل مشکلات کارگران آن هستیم.

وی ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی را هم یادآور شد و گفت: افزایش نظارت کامل و ایجاد امنیت خاطر در این مجموعه‌ها نتیجه این ساماندهی بود.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی، در ادامه از راه اندازی ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دادگستری استان خبر داد و گفت: هیچ فعالیت دولتی یا غیر دولتی، تریبون‌های نمازجمعه و... حق ندارند له یا علیه نازمزدها از امکانات استفاده نمایند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها