خدمات ویژه‌ ستاد خدمات سفر به زائران نوروزی قم/ اطلاع‌رسانی‌ها به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود

خدمات ویژه‌ ستاد خدمات سفر به زائران نوروزی قم/ اطلاع‌رسانی‌ها به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود

عیسی رضایی با اشاره به اینکه ستاد خدمات سفر هماهنگ‌کننده فعالیت‌های همه دستگاه‌های اجرایی استان است اظهار داشت: رویکرد این ستاد، خدمات‌دهی به زائران و مسافران نوروزی است.

وی بابیان اینکه سازمان میراث فرهنگی دبیرخانه ستاد خدمات سفر در سطح کشور است، افزود: بنده به‌عنوان مسئول کمیته اسکان و عضو کمیته اطلاع‌رسانی برنامه‌ریزی‌های لازم را با کمک اعضا انجام داده و با سایر کمیته‌ها هماهنگ هستیم تا به ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران بپردازیم.

رضایی با تأکید براینکه دستور سازمان مبنی بر متفاوت بودن نوروز سال جاری با سال‌های گذشته است، تصریح کرد: در نوروز امسال باید خدمات ویژه‌ای به زائران ارائه شود، که بحث اطلاع‌رسانی به‌صورت الکترونیکی ازجمله آن‌ها به شمار می‌رود.

وی بابیان اینکه اطلاع‌رسانی به زائران به‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد، ادامه داد: اماکن اقامتی، زیارتی و سیاحتی از طریق سیستم اندروید به کسانی که وارد شهر می‌شوند، معرفی می‌شود، همچنین رزرواسیون هتل‌ها و اماکن اقامتی نیز به‌صورت آنلاین انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع‌دستی و گردشگری استان قم ارائه اطلاعات از طریق جی‌پی‌اس و جی‌آی‌اس را مورداشاره قرار داد و گفت: تمامی اطلاعات شهر قم در سایت «قم شهرما» و ده مکان به‌منظور اطلاع‌رسانی گردآوری‌شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد از واحدهای اقامتی استان توسط گردشگران خارجی تکمیل می‌شود، اظهار داشت: قم سالانه 30 هزار زائر خارجی دارد و د ر سال گذشته میزبان 800 هزار زائر بوده است، این در حالی است که ظرفیت قم 110 واحد اقامتی و نهایتاً 15 هزار تخت خواب است.

رضایی با تأکید بر ضرورت توسعه واحدهای گردشگری و زیارتی قم بیان کرد: به‌منظور تحقق این مهم، حدود 60 میلیون تومان از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته‌شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها