۷۰۰ واحد مسکونی در شهرستان پاوه در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد

۷۰۰ واحد مسکونی در شهرستان پاوه در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد

پرویز ایده‌پوراز آمادگی کامل دستگاههای اجرایی این شهرستان برای پذیرای بیش از 100 هزار مسافر و گردشگر نوروزی خبر داد و اظهار داشت: تاکنون بیش از 700 واحد مسکونی استیجاری در شهرستان پاوه برای اسکان مسافران نوروزی تعبیه شده است.

فرماندار پاوه با اشاره به اینکه در این شهرستان تمامی ارگانهای مختلف همچون هلال احمر، میراث فرهنگی و ستاد اسکان مسافران و گردشگران نوروزی آماده استقبال و پذیرایی از هزاران مسافر در ایام نوروز را دارند، گفت: تاکنون 12 مهمانسرا، هفت مدرسه و خانه معلم و بیش از 700 واحد مسکونی استیجاری آماده اسکان مسافران هستند.

ایده‌پور با بیان اینکه تعداد زیادی از واحدهای استجاری در روستاهای هدف گردشگری شهرستان پاوه قرار دارند، افزود: تعداد 12 سیاه چادر نیز در ورودی‌های این شهرستان برپا شده که محل برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و نقاشی با محوریت صنایع دستی و گردشگری است.

وی با اشاره به استقرار نمایشگاه بزرگ صنایع دستی در روستای زردویی شهرستان پاوه با هدف معرفی جاذبه و صنایع دستی در ایام نوروز گفت: سال گذشته به دلیل وجود این جاذبه های گردشگری، دو بازارچه مرزی و وجود باغات متعدد، غذاهای محلی و مزارع پرورش ماهی و امکانات شرایط تولید از مصرف بیش از 100 هزار نفر از این شهرستان بازدید کردند و امسال در صورت شرایط مساعد آب‌وهوایی شاهد بازدید تعداد بیشتری از مسافران نوروزی خواهیم بود.

فرماندار پاوه به ظرفیت ای گردشگری، آثار تاریخی و اماکن زیارتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهر پاوه ملقب به هزار ماسوله، شهرهای نوسود و نودشه، روستاهای هجیج، شمشیر، خانقاه، داریان، دریاچه های سد داریان و سد هیروی، غار سنگی و دست ساز خالو حسین در روستای میگوره بخش باینگان، مناطق مره خیل باینگان، آتشکده پاوه و ارتفاعات پوشیده از برف دالانی از جمله جاذبه‌های گردشگری در شهرستان پاوه است.

وی افزود: بیشتر برنامه‌های ایام نوروز برای مسافران و گردشگران توریستی در ورودی شهر و منطقه باینگان برگزار خواهد شد و توسط اکیپ مستقر راهنمایی گردشگران اطلاعات لازم در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

ایده‌پور با بیان اینکه جمعیت هلال احمر پاوه با چند اکیپ امداد و نجات خود را برای روزهای نوروز آماده کرده است، بیان کرد: یک گروه از همکاران جمعیت هلال احمر پاوه با استقرار در سه راهی سریاس و باینگان، پایگاه امداد جاده‌ای را مدیریت می‌کنند تا در مواقع لزوم به مسافران خدمات ارائه دهند.

وی از استقرار نیروهای امداد و نجات و خدمات سفر راه و شهرسازی در دو محور پاوه به روانسر و پاوه به نوسود در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و اظهار کرد: مرکز فوریتهای پزشکی و پلیس راهور و راهداری برای امنیت مسافران و ارائه خدمات در تمام ایام نوروز در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان پاوه همچنین دارای خانه‌های تاریخی، چشمه‌های تاریخی، کتیبه‌های تاریخی و نقش برجسته‌های تاریخی فراوانی است، عنوان کرد: شهرستان پاوه در منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا در کنار کوهستان اورامانات قرار دارد، عنوان کرد: این شهرستان دارای قدمت تاریخی بیش از سه هزار سال است و112 کیلومتر از مرکز استان کرمانشاه و 45 کیلومتر تا نقطه صفر مرزی فاصله دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها