بیش از ۵۷۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

بیش از ۵۷۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

محمد زهرایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی 573 کارگاه اقتصاد مقاومتی از ابتدای امسال در استان خبر داد و اظهار کرد: این کارگاه‌ها با هزینه‌کرد تسهیلاتی بیش از 9 میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: امسال در بحث اقتصاد مقاومتی 6 هزار نفر آموزش عمومی و 2 هزار نفر نیز آموزش‌های تخصصی را در کارگاه‌های عرصه اقتصاد مقاومتی فرا گرفتند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: یکی دیگر از مسائلی که امسال جزو اولویت‌های بسیج سازندگی بوده است استفاده از پتانسیل جوانان در محرومت‌زدایی روستاها تحت عنوان اردوهای جهادی است.

زهرایی با بیان اینکه اردوهای جهادی در گروه‌های یک روزه، سه روزه، 10 روزه، دانشجویی و دانش‌آموزی اجرا می‌شود گفت: بیش از 29 هزار و 135 نفر در قالب هزار و 100 گروه امسال به اردوهای جهادی اعزام شدند.

وی گفت: در بحث اردوهای دانشجویی 58 گروه دانشجوی بومی در قالب 750 نفر و در گروه محلات نیز در بخش هفت روزه 61 گروه در قالب 958 نفر و در بخش سه روزه 23 گروه در قالب 950 نفر به اردوهای جهادی اعزام شدند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش دانش‌آموزی 10 روزه 193 گروه در قالب 3 هزار نفر، در بخش طلاب شش گروه در قالب 100 نفر و در بخش حلقه‌های صالحین نیز 537 حلقه در قالب 22 هزار نفر به این اردوها اعزام شدند.

وی گفت: 186 تیم‌ بهداشتی و درمانی نیز در قالب 744 نفر به این اردوها اعزام شدند.

زهرایی از اعزام 21 گروه جهادی مهمان در قالب هزار و 201 نفر از دانشگاه‌های مطرح کشور به اردوهای جهادی استان خبر داد و تصریح کرد: در نوروز 96 نیز 46 گروه جهادی در قالب 927 نفر به اردوهای جهادی استان اعزام می‌شوند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها