خاطره ستاره دهه قبل والیبال از «وجعلنا» خواندن به خواست رئیس فدراسیون

خاطره ستاره دهه قبل والیبال از «وجعلنا» خواندن به خواست رئیس فدراسیون

سعید رضایی یکی از دو لژیونر دهه 80 والیبال ایران خاطرات جالبی دارد از آنچه بر والیبال ایران گذشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سعید رضایی نامی شناخته شده در والیبال ایران است. او به همراه بهنام محمودی در دهه 80 توانستند لژیونر شوند و به والیبال حرفه ای ایتالیا بروند. سعید که سال های سختی را در والیبال و زندگی سپری کرده، حالا یکی از با سوادها و البته بهترین های والیبال ایران است که خیلی صریح سخن می گوید. او بعد از سال ها به کافه خبر آمد و یک مصاحبه چالشی برای نوروز انجام داده است.

بخشی از خاطرات قدیمی سعید که در این گفت و گو وجود دارد، جایی است که از او درباره صغرسنی های تیم های ملی پرسیدیم. او خاطره ای گفت از اصرار آقای یزدانی خرم به دعا خواندن بچه ها برای بردن بازی؛ «حاجی یزدانی خرم می گفت بچه ها قبل از اینکه بروید به زمین، وجعلنا بخوانید و فوت کنید تو صورت حریف. یکی از بچه های تیم ما که پاسور بود، وجعلنا را روی کاغذ نوشته بود و می خواند. برگه از جیبش افتاد کف زمین و حریف کره ای برش داشت. ما آن بازی را سه بر صفر باختیم و بعد از بازی، این رفیق مان با خنده می گفت فکر کنم حریف کره ای وجعلنای روی برگه را خواند و توی صورتم فوت کرد چون ما بازی های دیگرمان را به این ها سه بر صفر نباختیم!»

یزدانی خرم یکی از مدیران سنتی ورزش ایران بود که در دهه 70 توانست با تغییر نسل والیبال ایران و استفاده از نسلی بلند قد که والیبال را حرفه ای تر از بازیکنان پیش از خود یاد گرفته بودند، والیبال را صاحب جهشی بلند کند اما او به سبک خیلی از مدیران ارزشی در ورزش، سخت گیری های خاصی داشت. حساسیت هایی روی اخلاق دینی بازیکنان از جنس آنچه مربیانی مثل محمد مایلی کهن در دوره حضورش در تیم ملی انجام می داد.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها