انفجار مواد محترقه دست‌ساز در کرمانشاه ۸ مصدوم برجای گذاشت‌

انفجار مواد محترقه دست‌ساز در کرمانشاه ۸ مصدوم برجای گذاشت‌

صائب مدرسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آماده‌باش 300 نیروی اورژانس برای امشب اظهار داشت: متأسفانه تاکنون انفجار مواد محترقه دست‌ساز در کرمانشاه 8 مصدوم برجای گذاشته است.‌

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه 6 تن از مصدومان این حوادث به بیمارستان امام خمینی(ره) و طالقانی اعزام شدند، گفت: 2 نفر دیگر نیز به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

مدرسی با بیان اینکه یک نفر از این مصدومان دچار سوختگی در ناحیه چشم، یک نفر دچار آسیب در ناحیه شکم و یک نفر نیز دچار سوختگی در ناحیه دستها شده است، بیان کرد: چندین سطل زباله در سطح شهر به آتش کشیده شده است.

وی با اشاره اینکه آموزش‌های لازم در این زمینه به تمام نیروها ارائه شده است، عنوان کرد: در هر یک از شهرستان‌ها یک پایگاه و در شهر کرمانشاه 12 پایگاه اورژانس در حالت آماده‌باش قرار دارند و جهت اطمینان پایگاههای اورژانس جاده‌ای نیز در این شب جهت انتقال مصدومان به حالت آماده‌باش هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه گفت: از والدین خواستاریم به‌طور جدی مراقب فرزندان خود باشند و از بیرون رفتن آنها در این شب جلوگیری کرده و مراسم چهارشنبه آخر سال را در محیط خانوادگی انجام دهند.

وی در مورد روشهای کمک‌رسانی به مصدومان بیان کرد: در ابتدا مصدوم را باید از محل حادثه دور کرده و به نقطه امن انتقال داد و برای کنترل روند سوختگی از وسایلی مثل پتو استفاده کرد و با شماره مرکز فوریتهای پزشکی 115 تماس گرفت.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها