مراسم تحویل سال نو در ۲۹۵ بقعه متبرکه مازندران برگزار می‌شود

مراسم تحویل سال نو در ۲۹۵ بقعه متبرکه مازندران برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام مسعود قربانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با نوروز 96، طرح ملی آرامش بهاری در آستان مقدس بقاع متبرکه و امامزادگان مازندران برگزار می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری طرح ملی آرامش بهاری مازندران با اشاره به اینکه مراسم تحویل سال نو با حضور مردم، خانواده شهدا و مسافران نوروزی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال قرار است مراسم استانی تحویل سال نو به صورت متمرکز در امامزاده یحیی (ع) ساری برگزار شود.

قربانی با بیان اینکه این مراسم با حضور آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار خواهد شد، افزود: مراسم تحویل سال نو دو ساعت از قبل از آغاز سال نو در تمامی بقاع متبرکه و امامزادگان استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ده میلیون نفر نوروز 95 در بقاع متبرکه و امزادگان مازندران تشرف به زیارت شدند، گفت: قالب امامزادگان استان در روستاها بوده و امسال قصد داریم گردشگری روستایی مذهبی را در مازندران تقویت کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه 141 موقوفه استان با نیت توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شده است، افزود: بسیاری از فعالیت‌های قرآنی استان توسط اوقاف مازندران ساماندهی و برگزار شده است.

قربانی با بیان اینکه فراخوان برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم بالای 18 سال از 12 بهمن 95 تا 20 فروردین 96 صادر شده است، گفت: مرحله شهرستانی این مسابقات در اردیبهشت 96 در 16 رشته حفظ 5 تا کل در بخش قرائت، تحقیق و ترتیل خواهد بود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها