۱۰۰ دستگاه خودرو پلیس نظم محورهای مواصلاتی استان البرز در ایام نوروز را برقرار می‌کنند

۱۰۰ دستگاه خودرو پلیس نظم محورهای مواصلاتی استان البرز در ایام نوروز را برقرار می‌کنند

سردار بخشعلی کامرانی‌صالح در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه تصادفاتی و جرحی با کاهش 20درصدی روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: با توجه به ترددهای بالایی که در سطح محورهای مواصلاتی استان وجود دارد نیازمند مراعات بیشتر شهروندان هستیم.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه برخورد با اراذل و اوباش از محورهای مهم فعالیت پلیس است، بیان کرد: 130 نفر در این رابطه دستگیر شدند که تعداد زیادی از اینها تمکین به قانون کرده و 30 نفر هم روانه زندان شدند.

وی با بیان اینکه حدود 800 هزار مورد تماس مردمی با پلیس 110 در سال 95 صورت گرفته است، گفت: این موضوع بیانگر اعتماد مردم به پلیس است‌.

سردار کامرانی صالح با اشاره به اینکه بیش از 44 هزار تماس هم با شماره 149 گرفته شده است، ادامه داد: آثار رضایتمندی مردم از پلیس نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 15 نمایشگاه در حوزه آگاه‌سازی مردم در پارک‌ها دائر کردیم، گفت: در حوزه پیشگیری اجتماعی بیش از 8 هزار فقره مراجعه‌کننده به کلانتری‌ها داشتیم که قریب 70 درصد اینها به مصالحه قطعی کشیده شد.

فرمانده انتظامی استان البرز عنوان کرد: در سال 95 بیش از 15 هزار جلسه با مساجد، دانشگاه‌ها، اولیا و نهادهای مختلف داشتیم که اقدام بسیار خوبی بود. حدود 2 هزار و 600 نگهبانی در محله‌ها ساماندهی شده و با پلیس همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه در حوزه اماکن عمومی با بیش از 2 هزار مکان عمومی که متخلف بودند، برخورد شده است و تعدادی از اینها پلمب شدند، ادامه داد: نظارت و سرکشی‌های مکرر پلیس عامل بازدارنده‌ای در بروز اینگونه تخلفات بوده است.

سردار کامرانی صالح با اشاره به 115 هزار فقره صدور گذرنامه، عنوان کرد: بیش از 50 هزار نفر برای تشخیص هویت به پلیس مراجعه داشتند.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه در بحث تعویض پلاک و نقل و انتقالات خودرو بیش از 50 هزار فقره خودرو و موتورسیکلت در این راستا شماره‌گذاری و تعویض پلاک انجام شده است، بیان کرد: بیش از 11 هزار نفر از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی توسط پلیس مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های خوبی با نهادهای مربوطه برای 4 شنبه آخر سال انجام شده ‌‌و ضمن اینکه پلیس هیچگاه مخالف شادی مردم نبوده است، اما پلیس با کسانی که مراعات نکنند و برای مردم مزاحمت ایجاد کنند برخورد می‌کند.

سردار کامرانی‌صالح با بیان اینکه پلیس در این راستا بیش از 700 هزار انواع مواد محترقه کشف کرده است، افزود: نظارت والدین بر فرزندانشان سبب کاهش آسیب‌های این روز می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلات نوروزی خاطرنشان کرد: 100 دستگاه خودرو برای محورهای مواصلاتی در حوزه پلیس راه و ایستگاه‌های نوروزی تدارک دیده شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز از شهروندان خواست تا در ایام نوروز و خالی بودن منازل اجناس گران قیمت را در منازل نگهداری نکنند و منزل خود را به افراد معتمد بسپارند.

سردار کامرانی صالح ضمن درخواست از مردم مبنی بر رعایت ضوابط راهنمایی و رانندگی در طول سفر‌ بیان کرد: بیش از 30 ایستگاه انتظامی توسط پلیس در سطح استان دائر می‌شود و 100 هزار بروشور نیز برای توزیع در بین شهروندان آماده شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی در حوزه مبارزه با مواد مخدر، کالای قاچاق، فضای مجازی و تامین امنیت انتخابات از اهم برنامه‌های ما برای سال جدید است، افزود: از تلاش همه رسانه‌ها که در آگاه‌سازی و اطلاع رسانی به مردم با نیروی انتظامی همکاری داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

سردار کامرانی صالح با تاکید بر اینکه سارقین و متخلفین سابقه‌دار در ایام نوروز به مرخصی نمی‌روند، تصریح کرد: "آرامش و نشاط بهاری با قانون‌مندی و نظم اجتماعی" شعار پلیس برای سال جدید است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها