طرح "قطره" در راستای استانداردسازی مدارس ناایمن در یزد اجرایی می‌شود

طرح "قطره" در راستای استانداردسازی مدارس ناایمن در یزد اجرایی می‌شود

امیرحسین رادمنش صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد با اشاره به اینکه خیران استان یزد اقدامات گسترده‌ای در زمینه مدرسه‌سازی انجام دادند اظهار داشت: با وجود اقدامات صورت گرفته همچنان از هشت هزار و 800 کلاس درس استان یزد، بیش از سه هزار کلاس نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارد.

وی ادامه داد: در مجموع برای مناسب‌سازی کلاس‌های غیرایمن و غیر استاندارد، 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که 50 درصد آن باید از منابع دولتی و 50 درصد هم به همت خیران تهیه شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یزد مبلغ کمک خیران در سال گذشته را 28 میلیارد و 300 میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: امسال خیران برای ساخت 37 باب مدرسه مبلغی معادل 40 میلیارد تومان کمک کردند.

رادمنش افزود: طرحی به عنوان طرح قطره با محوریت 1000 خیر یک مدرسه و 1000 دانش آموز یک مدرسه در راستای افزایش سرعت استانداردسازی کلاس‌های درس در یزد در حال اجراست.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: استان یزد در حال حاضر دو هزار و 100 خیر مدرسه‌ساز در استان یزد داریم که خوشبختانه نسبت به بحث مدرسه‌سازی و تعمیر مدارس ناایمن توجه ویژه‌ای دارند.

وی سابقه کمک‌های خیرین یزد در بحث مدرسه‌سازی را طولانی دانست و گفت: در حال حاضر 16 مدرسه خیر‌ساز استان یزد قدمتی در حد 100 تا 150 سال ساخت دارند و نخستین مدرسه خیرساز یزد هم مربوط به 150 سال قبل است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یزد ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که در راستای افزایش کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز در استان یزد و کشور انجام می‌شود، برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز است.

رادمنش افزود: 31 فروردین‌ماه سال آینده، نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان یزد در تالار فرهنگیان استان برگزار و از یک هزار خیر تقدیر و تجلیل می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به مشارکت خوب خانواده‌های شهدا در این زمینه گفت: تاکنون بیش از 80 مدرسه در استان یزد به همت خیرین مدرسه‌ساز از خانواده شهدا و ایثارگران ساخته شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها