اعتبار تخصیص یافته به البرز در سفر رئیس‌جمهور‌ ۴ برابر بودجه استان بود

اعتبار تخصیص یافته به البرز در سفر رئیس‌جمهور‌ ۴ برابر بودجه استان بود

فتح‌الله حقیقی در نشست خبری خود که پیش از ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: دو انتخابات بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در پیش داریم که امیدواریم سبب ارتقاء وحدت و همدلی در بین مردم شود.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری از نظر اجرا در تاریخ 22 فروردین سال آینده با دستور وزیر کشور به فرمانداران آغاز می‌شود، گفت: از تاریخ 22 فروردین سال آینده به‌مدت 3 روز هئیت اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری تشکیل می‌شود.

حقیقی با تاکید بر‌اینکه فردا شورای انتخابات شهر و روستا آغاز و آگهی ثبت‌نام داوطلبان اطلاع‌رسانی می‌شود و مفاد و ریز شرایط داوطلبان منتشر خواهد شد، بیان کرد: فردا هئیت اجرایی انتخابات شهرستان و بخش را خواهیم داشت و فرمانداران و بخشداران موظف هستند ظرف پنج روز 30 نفر از اعضای هئیت‌های اجرایی خود را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه از 30 اسفند‌ماه سال جاری تا 6 فروردین سال آینده دو اتفاق مهم رخ خواهد داد، که یکی از آنها ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا و دیگری ارسال اسامی داوطلبان به 4 مرجع رسمی و قانونی برای استعلام است، افزود: این مراجع چهارگانه 10 روز فرصت دارند جواب استعلام فرمانداران و بخشداران را ارسال کنند و در نهایت از 17 فروردین به مدت هفت روز هئیت اجرایی وقت دارد به صلاحیت داوطلبان رسیدگی کند.

حقیقی با اشاره به اینکه در تاریخ 29 اردیبهشت سال آینده انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همراه با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود، بیان کرد: 254روستا در استان البرز وجود دارد که بر‌اساس قانون انتخابات در 247 روستا انتخابات باید برگزار شود، 223 روستا دارای 3 نفر عضو شورای اسلامی اصلی و 24 روستا شامل 5 نفر اصلی عضو شورای اسلامی هستند که بیش از یک هزار و 500 نفر جمعیت دارند.

وی افزود: در مجموع تعداد اعضای شورای روستاهای اصلی و علی‌البدل استان البرز یک هزار و 307 نفر است که 789 نفر اصلی و 518 نفر آن علی‌البدل است.

‌معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: در انتخابات شورای شهر بر‌اساس قانون از 17 شهر استان البرز 9 شهر 5 نفر عضو اصلی شورای شهر و 3 عضو علی‌البدل، 6 شهر 7 عضو اصلی و 5 عضو علی‌البدل دارند؛ شهر فردیس که برای اولین‌بار در آن انتخابات شورای شهر برگزار می‌شود 9 عضو اصلی و 6 عضو علی‌البدل و در شهر کرج 13 نفر اصلی و 6 علی‌البدل دارد.

حقیقی با بیان اینکه در انتخابات سال 94، در استان البرز یک میلیون و 480 هزار و 131 نفر واجد شرایط رای وجود داشت، ادامه داد: 800 هزار و 519 نفر در انتخابات شرکت کردند که استان البرز با 54 درصد مشارکت رتبه 29 کشور را کسب کرد که خیلی خوب نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی روستاهای واجد شرایط اجرای انتخابات شورای اسلامی روستا دارای صندوق ثابت خواهند بود، افزود: در دوره گذشته یک‌هزار و 137 شعبه اخذ رای در استان البرز وجود داشت که 935 شعبه شهری و 247 شعبه روستایی بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان البرز با بیان اینکه شرایط داوطلبان انتخابات شرایط خاصی دارد، افزود: ملاک جمعیت واجدین شرایط آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن سال جاری است.

وی با تاکید بر اینکه ارایه گواهی سوء‌پیشینه الزامی است، گفت: اعضای شورا‌ها باید در حوزه انتخابیه سکونت داشته باشند در غیر این صورت عضویت آنها باطل می‌شود و مدیران استانی نمی‌توانند در حوزه کاری خود کاندیدا شوند.

حقیقی بیان‌کرد: هشت جلسه ستاد انتخابات تشکیل شده که در آن انتخابات به 11 مرحله تقسیم شده که در حال حاظر در مرحله اول آن قرار داریم تمامی این 11مرحله آسیب شناسی شده و تمامی تمهیدات را اندیشیده‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان البرز با بیان اینکه 24 مرحله از 25 مرحله انتخابات به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود، گفت: لازمه مکانیزه انجام شدن انتخابات پوشش مخابراتی 100 درصدی است که جلساتی با مخابرات برگزار شده ‌تا مشکلات حل شود.

حقیقی بیان کرد: ما چه بخواهیم چه نخواهیم در انتخابات ریاست‌جمهوری افراد نیاز به تبلیغات دارند، ما باید در چهارچوب قانون امنیت همه را به صورت عادلانه تامین کنیم، امنیت عمومی نیز باید در استان البرز تامین شود.

وی افزود: طرح امنیتی برای شرایط عمومی و خاص انتخابات طراحی شده که در چارچوب قانون امنیت انتخابات و عموم تامین می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان البرز با تاکید بر اینکه اگر اطلاع رسانی به صورت درست انجام شود کسی اطلاع رسانی غلط نمی‌کند، بیان‌کرد: این آمادگی وجود دارد برای تامین امنیت و احترام یک اکیپ از اصحاب رسانه تشکیل شود تا مسائل را حل کنیم.

حقیقی با اشاره به اینکه با کسانی که شائبه تبلیغاتی بودن آنها وجود دارد در جایگاه خود به صورت قانونی برخورد می‌شود، بیان‌کرد: اگر خدمات دولت به مردم اطلاع رسانی شود مردم خوشحال می‌شوند و اگر انتقادی وجود داشته باشد نقد می‌کنند که این مسئله سبب بهبود روابط اصحاب رسانه و مردم با دولت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان البرز 4 برابر بودجه استان، پول تعلق گرفته است، گفت: این موارد باید به اطلاع مردم رسانده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز درباره هزینه‌های سفر رئیس جمهور به استان البرز، اظهار داشت: سفر رئیس‌جمهور یک سری پروتکل دارد که باید اجرا شود که بخشی از این پروتکل تامین امنیت است.

وی افزود: بخشی از این پروتکل‌ها بررسی طرح‌ها و پروژه‌هایی است که در این سفر‌ها افتتاح می‌شود که بر‌اساس آن تسهیلات داده می‌شود، باید ببینیم چه کار‌هایی ‌در استان انجام شده است.

حقیق با بیان اینکه من جان خود را در راه پرچم جمهوری اسلامی می‌دهم و اگر امکان باشد میلیاردها تومان برای پرچم جمهوری اسلامی هزینه می‌کنم، گفت: گفته می‌شود 31 میلیون تومان هزینه مقنعه دختران دانش‌آموز برای تشکیل پرچم جمهوری اسلامی شده است در حالی که کل هزینه این کار 3 میلیون بوده است.

حقیقی با تاکید بر اینکه اگر کل کرج را مسواک دهیم هزینه آن اینقدر نمی‌شود، بیان کرد: مردم ما باهوش و عاقل هستند و حرف‌ها را به صورت منطقی و درست بررسی می‌کنند. باید منصفانه و مستند انتقاد کنیم و در انتقاد روح جوانمردی، آزادگی و معرفت وجود داشته باشد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها