فساد ۸ هزار میلیاردی گریبان تیم والیبال بانک سرمایه را هم می‌گیرد؟

فساد ۸ هزار میلیاردی گریبان تیم والیبال بانک سرمایه را هم می‌گیرد؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سی‌امین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های ایران با دومین قهرمانی متوالی تیم متمول بانک سرمایه به پایان رسید تا این تیم همانند فصل گذشته به عنوان قهرمانی برسد.

فصل گذشته مرگ ناگهانی رضا ابراهیمی، مربی فقید تیم پیکان و تیم ملی ایران، تأثیرگذارترین اتفاق فصل 94 لیگ برتر والیبال بود که قهرمانی را به نام تیم تازه تاسیس بانک سرمایه رقم زد و عنوان سومی مشترک را به شهرداری ارومیه و ثامن الحجج خراسان داد. هرچند کسب مقامی جز قهرمانی در لیگ برتر برای تیم‌ها، فرق چندانی ندارد.

بانک سرمایه با حفظ ستاره‌های خود و تقویت تیم با جذب میلاد عبادی‌پور و فرهاد قائمی، نشان داد که قصد دارد باز هم قهرمان شود. قهرمانی در مسابقات باشگاه‌های آسیا و گرفتن سهمیه رقابت‌های باشگاه‌های جهان، انگیزه بیشتری به شاگردان مصطفی کارخانه داد تا در 2 بازی متوالی فینال با غلبه بر پیکان، پر افتخارترین تیم ایران و آسیا، عنوان قهرمانی قهرمانی خود را این بار در زمین تکرار کنند.

این قهرمانی البته بازیکنان و کادر فنی پیکان را متعجب نکرد. رضا مومنی مقدم، مربی تیم پیکان پیش از بازی فینال گفته بود: «اگر تیم بانک سرمایه قهرمان نشود عجیب است. این حرف را فقط من نمی‌زنم بلکه افرادی که بیرون از دو تیم هستند هم چنین نظری دارند. تجمع ستاره‌ها در تیم بانک سرمایه خیلی بیشتر از پیکان است.»

در واقع همین ستاره‌ها در لحظات حساس، جریان بازی را به سود بانک سرمایه عوض کردند و باعث پیروزی این تیم شدند. دفاع‌ها و اسپک‌های سریع محمد موسوی و عادل غلامی، پاس‌های اوکاش ژیگادوو لهستانی، توپ‌گیری‌های فرهاد ظریف و دریافت‌ها و اسپک‌های قدرتی میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی و وویین چاچیچ از عوامل پیروزی‌ها و قهرمانی بانک سرمایه بود. عده‌ای هم معتقد بودند که این تیم متکی به ستاره‌های خود است در حالی که کارخانه همیشه، کار گروهی را از ارکان موفقیت تیمش دانسته است.

نکته قابل تامل در مورد بانک سرمایه به غیر از عوامل فنی و ورزشی، وضعیت نه چندان مناسب اقتصادی بانک سرمایه است. فساد مالی 8 هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان (اگر چه این رقم تا 12 هزار میلیارد هم اعلام شد) موضوعی است که در ماه‌های اخیر جامعه را تحت‌الشعاع قرار داد که عمده تخلفات صورت گرفته مربوط به بانک سرمایه یکی از بخش‌های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان است. ممکن است همین مشکلات مالی در فصل آینده لیگ برتر، گربیانگیر تیمی شود که بازیکنانش دو سالی است که به دستمزدی نزدیک به یک میلیارد تومان عادت کرده‌اند. باید دید این تیم با توجه به مشکلات مالی بانک سرمایه، فصل آینده می‌تواند در سی‌و یکمین دوره لیگ برتر حضور داشته باشد و مانند دو فصل گذشته بازیکنان تیم ملی را با هزینه‌های میلیاردی از آن خود کند یا خیر.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها