ارائه ۷۶۴ هزار نفر- ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در روستاها و عشایر سیستان و بلوچستان

ارائه ۷۶۴ هزار نفر- ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در روستاها و عشایر سیستان و بلوچستان

محمد جهانتیغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 764 هزار و 339 نفر- ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در روستاها و عشایر سطح استان در راستای ایجاد اشتغال پایدار در بین روستائیان و توسعه و ارتقای سطح زندگی جوامع روستایی و عشایری ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع آموزش‌های مهارتی ارائه شده 79 هزار و 684 نفر- ساعت آموزش معادل 289 نفر- دوره آموزشی در کارگاه‌های عشایری و 684 هزار و 655 نفر- ساعت معادل 4 هزار و 32 نفر- دوره آموزشی در کارگاه‌های روستایی برای متقاضیان به اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، عموماً جهت ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد است در حالی که بیکاری پنهان به‌ویژه در مناطق روستایی، می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از بحران‌ها باشد، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به روستائیان و عشایر این امکان را به آنان می‌بخشد که نقش‌های بیشتر و متنوع‌تری را در جامعه داشته و بر درآمد شخصی و ملی بیفزایند.

جهانتیغی خاطرنشان کرد: توانمندسازی مهارتی عشایر و روستاییان و ارائه آموزش‌های بازارمحور به آن‌ها به طور جدی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای پیگیری می‌شود؛ چرا‌که رونق زندگی روستائیان به معنی حرکت چرخه تولید در کشور است.

‌مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: توسعه روستایی بر اهداف مشخص بنا نهاده شده که از جمله آنها افزایش تولیدات کشاورزی، استفاده بهتر از منابع کمیاب، استفاده بهتر از سرمایه، ایجاد فرصت‌های اشتغال، توزیع مجدد درآمد، ارتقای سطح زندگی جمعیت‌های روستایی و مشارکت در سطح جامعه است و آموش‌های فنی و حرفه‌ای تحقق این اهداف را امکانپذیر می‌کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها