طرح معافیت ۵ ساله سرمایه‌گذاران تاسیسات گردشگری در یاسوج اجرا شود

طرح معافیت ۵ ساله سرمایه‌گذاران تاسیسات گردشگری در یاسوج اجرا شود

سعید پایدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با هدف جذب گردشگران و استفاده حداکثری از منابع گردشگری در شهر یاسوج به عنوان قطب اکوتوریسم در جنوب ایران و با وجود ظرفیت‌های خوب سرمایه گذاری در این شهر و برای تشویق سرمایه گذاران و متقاضیان جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بویژه احداث هتل، مهمانسرا، باغات گردشگری و سایر تاسیسیات اجرای این طرح در دستور کار مدیریت شهری یاسوج باشد.

وی عنوان کرد: در اجرای بند 6 ماده 71 قانون شوراها و بند یک ماده یک و ماده دو آئین نامه اجرایی ماده 156 قانون برنامه سوم توسعه و به استناد ماده 9 آئین نامه اجرایی نحو وصول عوارض متعلق به صدور پروانه ساختمانی برای احداث هتل، مهمان پذیر، باغات گردشگری اعم از عوارض پذیره(زیربنا) عوارض تراکم و ضرایب طبقات، بالکن و سایر عوارض مشمول صدور پروانه ساختمانی به استثنای عوارض نوسازی و عمران شهری پیشنهاد می‌شود سازندگان هتل و مهمانپذیر به مدت 5 سال از پرداخت عوارض معاف شوند.

پایدار ابراز کرد: رعایت ضوابط تاسیسات یاد شده باید به تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تایید طرح و نقشه‌ها توسط شهرداری یاسوج انجام گیرد.

این عضو شورای شهر یاسوج عنوان کرد: امروزه صنعت گردشگری به دلیل مواهب ارزشمند اقتصادی و اجتماعی از جایگاه و توجه ویژه‌ای برخوردار بوده به طوری که این صنعت اقتصاد غالب اکثر کشورهای جهان است.

پایدار ادامه داد: رشد و بالندگی صنعت گردشگری در کشور ایران با توجه به ظرفیت‌های موجود نیازمند توجه، سیاست گذاری و برنامه ریزی مدون مدیران و دستگاه‌های اجرایی متولی است.

وی تصریح کرد: شهر یاسوج به دلیل مواهب ارزشمند طبیعی و فرهنگی و از طرفی موقعیت استراتژیک این شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین در جنوب و جنوب غرب ایران قابلیت بسیاری بالایی برای رشد و پویایی در صنعت گردشگری دارد که در صورت عزم و اراده مدیران استان شاهد تحولی اساسی در درآمدزایی، اشتغال و توسعه پایدار هستیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها