۳۶۶ فقره پرونده جرائم فضای مجازی در خراسان شمالی شکل گرفت

۳۶۶ فقره پرونده جرائم فضای مجازی در خراسان شمالی شکل گرفت

سردار علیرضا مظاهری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برداشت غیرمجاز از حساب بانکی از بیشترین تخلفات در این زمینه است که 284 نفر در این زمینه دستگیرشده و 97 درصد از پرونده‌ها منجر به کشف‌شده است.

وی تصریح کرد: پلیس در برخورد با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال تعارف ندارد و با قاطعیت با آن‌ها برخورد می‌کند.

سردار مظاهری گفت: نیروهای انتظامی در این شب در آمادگی کامل به سر می‌برند و با افرادی که هنجارشکنی کند برخورد کرده و تا 14 فروردین بازداشت می‌شوند و همچنین کسانی که با خودرو هنجارشکنی کنند علاوه بر بازداشت، خودروی آن‌ها نیز توقیف می‌شود.

وی همچنین درباره آماده‌باش نیروهای انتظامی در ایام نوروز افزود: اجرای طرح نوروزی از 26 اسفندماه آغاز می‌شود و در طول اجرای این طرح سه هزار نفر و 200 نفر برای تقویت نیرو که از مرزبانی 100 نیرو، مرکز آموزش ناجا 60 نفر و ستاد اسکان 40 نفر به‌صورت آماده‌باش هستند.

سردار مظاهری اظهار داشت: در 11 ماه امسال، پنج هزار و 65 فقره پرونده سرقت در استان تشکیل‌شده که نسبت مدت مشابه سال گذشته 3 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی بابیان اینکه دو هزار و 37 نفر سارق دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده‌شده است، افزود: طی این مدت درزمینهٔ وقوع سرقت‌های مهم 11 درصد، سرقت به عنف 32 درصد، سرقت موتورسیکلت 38 درصد و کیف‌قاپی 6 درصد، سرقت از منازل کاهش 10 درصدی در استان داشته است.

سردار مظاهری بابیان اینکه سرقت مسلحانه از بانک و طلافروشی به صفر رسیده است افزود: طی امسال وقوع جرائم خشن در استان نیز 47 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی اظهار داشت: 24 باند سارقان به عنف، احشام، سیم و کابل و کیف‌قاپی دستگیرشده است.

وی بابیان اینکه در 11 ماه امسال، 55 هزار و 485 فقره پرونده تخلف مجرمان در حوزه‌های مختلف، در استان موردبررسی شده است.

وی تصریح کرد: 12 هزار و 853 نفر دستگیرشده‌اند که 91 درصد از دستگیرشدگان مرد و مابقی زن بودند، 64 درصد از مجرمان به‌طور میانگین 25 تا 39 سال سن داشته‌اند و معدل دو درصد از این مجرمان دارای تحصیلات عالی هستند.

سردار مظاهری افزود: طی 11 ماه ابتدای امسال 9 فقره قتل در استان کشف‌شده است که هشت فقره از این قتل‌ها مربوط به امسال یک فقره مربوط به سال‌های گذشته بوده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی افزود: امسال در این زمینه مبارزه با قاچاق کالا 964 متهم دستگیرشده‌اند که ارزش ریالی تخلفات آنان 95 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

وی گفت: همچنین درزمینهٔ مبارزه با مواد مخدر یک‌تن و 642 کیلوگرم و 760 گرم مواد مخدر در استان کشف‌شده است که هفت کیلو و 368 گرم از این میزان، مواد مخدر صنعتی بوده است و با اجرای طرح پاک‌سازی نقاط آلوده دو هزار و 483 نفر افراد توزیع‌کننده، فروشنده و حمل‌کننده مواد مخدر دستگیرشده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها