۷۰ درصد رشد صادرات نفتی به رشد اقتصادی کشور کمک زیادی کرد

۷۰ درصد رشد صادرات نفتی به رشد اقتصادی کشور کمک زیادی کرد

غلامرضا کاتب عصر امروز در آخرین جلسه شورای اداری سال 95 در این شهرستان اظهار داشت: برای سال 96 رشد اقتصادی 6.7 درصد را پیش‌بینی کردیم که این مسئله با اهتمام دستگاه‌های اجرایی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 در صندوق بانک بین‌المللی آمار رشد اقتصادی ایران 6.6 درصد اعلام‌شده افزود: کشور ایران در بخش‌هایی از توسعه دچار رکود بوده و در بخش‌هایی مانند صنعت رشد 2.1 درصد و در بخش کشاورزی رشد 5.7 درصدی را شاهد بودیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس غفلت از اهداف کلان اقتصادی را یکی از آفت‌های کار اداری دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار یک ظرفیت ویژه برای اقتصاد شهرستان در سطوح استانی و کشوری است و باید از آن به بهترین نحو استفاده نمود و با رشد 8 درصدی جمعیت در این شهرستان به درجات عالی از توسعه‌خواهیم رسید.

وی با تأکید بر اینکه ایران با وجود ظرفیت‌های مطلوب خود باید سالانه 10 رتبه در فضای کسب‌وکار بین‌المللی ارتقا یابد خاطرنشان کرد: به بودجه جاری کشور سالانه 25 الی 30 هزار میلیارد تومان افزوده می‌شود و با این شرایط اقتصاد ایران دچار رکود خواهد شد.

کاتب با بیان راهکارهایی جهت جلوگیری از این رکود اذعان داشت: فرهنگ‌سازی در راستای کار مشارکتی، ارائه خدمات بیشتر با نیروی انسانی کمتر و اداره مملکت با هزینه کمتر ازجمله فاکتورهای اولیه برای جلوگیری از رکود اقتصادی در ایران است.

وی با اشاره به اینکه سالانه 30 درصد از صندوق توسعه ملی برداشت می‌شود اظهار کرد: بیشترین اولویت دولت در این زمینه برای ایجاد اشتغال و حمایت از 9 محرومان و مستضعفان است که در این راستا در قالب وام‌های قرض‌الحسنه به بخش‌ها مختلف اعطا شد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی اشاره به عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 95 افزود: 3 هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در این راستا به سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه اقتصادی در سرمایه‌گذاری خلاصه‌شده اذعان کرد: برای کمک به تعاونی‌های گاو داران کشور 8 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه تصویب‌شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها