مرکز تشخیص سرطان بجنورد با حضور وزیر بهداشت افتتاح می‌شود

مرکز تشخیص سرطان بجنورد با حضور وزیر بهداشت افتتاح می‌شود

ابراهیم گلمکانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فردا به‌منظور افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی به استان خراسان شمالی سفر می‌کند.

وی تصریح کرد: طرح توسعه بیمارستان جاجرم و مرکز بهداشتی و درمانی روستای باغچق، بیدک، صندل آباد در بجنورد و روستای حسین آباد در شیروان نیز با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: برای ساخت و تجهیز طرح توسعه بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد 70 میلیارد ریال اعتبار که شامل اورژانس بیمارستان و اتاق‌های ویژه زایمان و تجهیز طبقه‌ای برای بخش آموزشی بوده هزینه شده است.

گلمکانی افزود: همچنین برای مرکز تشخیص سرطان در بیمارستان امام علی (ع) هشت میلیارد تومان هزینه شده است که در حال حاضر با تجهیز بخش‌های مختلف این مرکز 80 درصد از خدمات رادیوتراپی قابل‌ اجراست.

وی بابیان اینکه برای ساخت مرکز جراحی محدود سپاه بالغ‌بر 110 میلیارد ریال اعتبار از سوی سپاه هزینه شده است، اظهار داشت: برای طرح توسعه بیمارستان جاجرم نیز 5 میلیارد تومان و برای ساخت هر یک از مراکز بهداشتی و درمانی روستایی که آماده افتتاح‌ شده نیز هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بابیان اینکه تلاش می‌کنیم بیمارستان 320 تختخوابی بجنورد و شیروان تا فروردین‌ماه 96 آماده افتتاح شود، افزود: دولت با اختصاص اعتبار عملیات اجرایی این بیمارستان‌ها از 19 درصد پیشرفت فیزیکی به 80 درصد افزایش‌یافته است.

گلمکانی افزود: برای جذب 419 نیرو در بیمارستان‌های بجنورد و شیروان مجوز صدور شده است که از این تعداد نیرو 290 نفر نیروی فنی شامل پرستار، هوشبری، اتاق عمل و 129 نفر نیروی پشتیبانی و خدماتی به‌صورت نیروی شرکتی که در حال حاضر در مراحل برگزاری آزمون است، جذب می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که در آزمون‌های استخدامی دوره قبل این دانشگاه در ردیف پذیرفته‌شدگان ذخیره قرار داشتند، برای استخدام در اولویت هستند.

وی بابیان اینکه به مناسبت ایام نوروز علاوه بر بیمارستان‌ها، 6 مرکز سلامت در محورهای جاده‌ای آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند، اظهار داشت: در این ایام 14 تیم کشیک از ساعت 8 صبح تا 8 شب برای نظارت بر شیرینی فروشی، قنادی و غیره فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: در هیچ شرایطی پرستاران و پزشکان حق برخورد نامناسب با بیماران را ندارند و هرگونه برخورد نامناسب با بیمار برخلاف قانون و غیرقابل‌قبول است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها