تلفات حوادث رانندگی در محورهای برون‌شهری خراسان شمالی ۹.۹ درصد کاهش یافت‌

تلفات حوادث رانندگی در محورهای برون‌شهری خراسان شمالی ۹.۹ درصد کاهش یافت‌

سعید سبحانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی این مدت 173 نفر در تصادفات رانندگی محورهای برون‌شهری استان جان خود را ازدست‌داده‌اند که نسبت به مدت مشابه با 192 فوتی، کاهش 9.9 درصدی داشته است.

سبحانی بابیان اینکه در 10 ماه ‌امسال در هر 46.6 ساعت، یک نفر در محورهای استان جان خود را در حوادث رانندگی ازدست‌داده است افزود: هدف‌گذاری برای امسال هفت درصد بود که این شاخص به 9.9 درصد کاهش‌یافته است.

وی تصریح کرد: در 11 ماه نخست امسال 6 هزار و 488 تردد وسیله نقلیه در جاده‌های استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد دارد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بابیان اینکه از این میزان تردد 13 درصد تردد وسایل نقلیه سنگین و 87 درصد تردد وسایل نقلیه سبک بوده است، افزود: طی این مدت 12 درصد از رانندگان قوانین و مقررات را رعایت نکردند.

سبحانی اظهار داشت: طی ایام نوروز 691 دستگاه ناوگان با 11 هزار صندلی و یک هزار و 653 نفر راننده ناوگان مسافربری برای جابجایی مسافران نوروزی هستند.

وی تصریح کرد: محدودیت‌های ترافیکی برای خودروهای سنگین در ایام نوروز 96 در محورهای استان از تاریخ 27 تا 30 اسفندماه از روزهای 12، 13 و 14 فروردین 96 در محور فاروج_جنگل گلستان اعمال می‌شود.

سبحانی بابیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی در روزهای تعیین‌شده از ساعت 8 لغایت 24 در تمام محورهای اصلی استان اعمال می‌شود، افزود: همچنین در محور بجنورد_اسفراین نیز در روزهای، 28، 29 و 30 اسفندماه جاری و 14 فروردین 96، این محدودیت اعمال می‌شود.

وی اظهار داشت: در 26 اسفندماه نیز در محور فاروج تا جنگل گلستان از ساعت 12 تا 22 محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌شود.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: تردد تریلر، کامیون و کامیونت، غیر از کامیون‌های دارای مواد فاسدشدنی و سوخت در روزهای محدودیت ترافیکی، ممنوع است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها