افتتاح حساب بانکی برای سود سهام عدالت تخلف است

افتتاح حساب بانکی برای سود سهام عدالت تخلف است

افشین انصاری امروز در نشست خبری اظهار داشت: پس از مطرح شدن موضوع بررسی وضعیت حساب‌های سهام عدالت توسط دارندگان سهام عدالت این روزها برخی در کافی‌نت‌ها اعلام می‌کنند که ثبت‌نام جدید انجام می‌گیرد که این مورد غیرقانونی است.

وی بیان کرد: افرادی که می‌خواهند آخرین وضعیت خود سهام عدالت خود با اطلاع شوند باید به سامانه سازمان خصوصی سازی به نشانی www.samanese.ir مراجعه و از وضعیت سهام عدالت خود مطلع شوند.

انصاری با بیان اینکه تمام اطلاعات مشمولان دریافت سهام عدالت در سامانه سازمان خصوصی‌سازی وجود دارد خاطرنشان کرد:مردم نباید فریب تبلیغات برخی افراد سودجو را بخورند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت فارس با اشاره به این‌که در استان فارس به بیش از سه میلیون نفر سهام عدالت تعلق‌گرفته افزود: در این مرحله مشمولان می‌توانند از صورتحساب خود آگاهی پیداکرده و متوجه شوند سهام آن ها چقدر ارزش دارد ضمن اینکه بنابر مصوبه دوم اسفند امسال شورای عالی اجرای اصل 44 قانون اساسی سازمان خصوصی‌سازی موظف شده سود سهام عدالت سال مالی 95 مشمولان را در سال 96 بین آنها تقسیم کند.

انصاری با اشاره به اینکه از سال 1385 اولین شرکت تعاونی سهام عدالت تأسیس‌شده است، اظهار داشت: ثبت‌نام اولیه و ثانویه توسط این شرکت از مردم انجام‌شده و تا پایان سال 1393 این کار صورت گرفته است که مطابق این ثبت‌نام،3 میلیون و 329 هزار و 11 نفر مشمول دریافت سهام عدالت در استان فارس هستند که به هر نفر یک‌میلیون تومان سهام اختصاص‌یافته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت فارس در مورد اینکه آیا سود سهام عدالت به تمام مشمولان اختصاص می‌یابد یا نه تصریح کرد: با توجه به اینکه 53 درصد بدهی افراد مستهلک‌شده به همین تناسب می‌توانند سود منتهی به پایان سال مالی را تا 29 اسفندماه 1394 دریافت کنند، یعنی شرکت‌هایی که سود داشته‌اند باید 10 درصد سود را پرداخت کنند.

وی همچنین به نشست هجدهم اسفندماه سال 1395 شورای عالی اجرای سیاست‌گذاری اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: در این نشست تبصره 3 ماده 6 آیین‌نامه توزیع سهام عدالت اصلاح شد و سازمان خصوصی‌سازی موظف است تا زمان آزادسازی سهام عدالت، سود سهام را از شرکت‌های سرمایه پذیر وصول کرده و متناسب با سهام هر فرد اقدام کند.

انصاری در مورد اینکه اگر بدهی افراد به دولت پرداخت نشود، چه اتفاقی خواهد افتاد، اظهار داشت: برای این کار تا شهریور سال 1396 مهلت تعیین‌شده تا افراد قرض خود را بابت سهام دریافتی به دولت بپردازند و در صورت عدم پرداخت، ستاد مرکزی باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند که هنوز به‌صورت دقیق نمی‌توان در مورد آن اظهارنظر کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت فارس همچنین در مورد امکان خریدوفروش سهام عدالت نیز گفت: خریدوفروش در حال حاضر ممنوع است اما اگر آزاد نیز باشد به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، چراکه سهم افراد بسیار بیشتر از آن مبلغی که ممکن است به فروش برسد ارزش دارد و بی‌گمان با گرم شدن بازار خریدوفروش سهام، ارزش سهم‌ها نیز بسیار پایین آمده و مردم ضرر می‌کنند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها