۱۶ استان کشور زیر رگبار باران بهاری/بارشهای پراکنده باران در تهران

۱۶ استان کشور زیر رگبار باران بهاری/بارشهای پراکنده باران در تهران

احد وظیفه درباره آخرین وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز سامانه جدیدی از سمت غرب وارد کشورمان شده که ابتدا بخشهایی از جنوب غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی به‌تدریج در شمال غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز فعال خواهد شد که پیامدهای آن افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید، بارش باران، رعدوبرق، تگرگ و در مناطق مرتفع و کوهستانی برف خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: عمده فعالیت این سامانه بارشی روز سه‌شنبه در شمال، شمال شرق و قسمتهایی از شرق کشور به‌وقوع می‌پیوندد.

به گفته وظیفه، این سامانه بارشی تا اواسط وقت روز چهارشنبه اکثر نقاط کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و رفته رفته در اواخر وقت از شرق خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: شدت بارشهای ناشی از این سامانه بارشی امروز تا اواخر وقت در کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، مرکزی، همدان، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، شمال و شرق خوزستان، شمال ایلام و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: شدت بارش در روز سه شنبه بر روی خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال سمنان خواهد بود.

وظیفه افزود: امروز عصر با توجه به وزش باد شدید و تشکیل توده گردوخاک روی کشور عراق، برخی از مناطق جنوب غرب، جنوب و پاره‌ای نقاط غرب کشورمان دچار گردوغبار خواهند شد و این وضعیت تا 24 ساعت آینده ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان نیز وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور شهرکرد با 9 درجه بالای صفر را سردترین و بوشهر با 26 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت:‌ دمای هوای امروز تهران به 15 درجه بالای صفر رسید و ساکنان پایتخت در اواخر وقت امروز آسمانی ابری و بارشهای پراکنده باران را تجربه می‌کنند.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها