امکان راه‌اندازی مجدد گروه کارخانجات صنایع پوشش ایران وجود دارد

امکان راه‌اندازی مجدد گروه کارخانجات صنایع پوشش ایران وجود دارد

خسرو فرحی در جمع اصحاب رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه گروه کارخانجات صنایع پوشش ایران در سال 1353 تاسیس شد اظهار داشت: این کارخانه در چهار بخش ریسندگی، مخمل، حوله و صنایع آغاز به کار کرد.

مدیر کارخانجات صنایع پوشش ایران با بیان اینکه این مجموعه در سال 83 از طریق بانک صنعت، معدن و تجارت به بخش خصوصی واگذار شد افزود: در دهه 70 کارخانجات صنایع پوشش ایران بالغ بر 3 هزار و 500 نفر پرسنل داشت و علاوه بر این امر، این کارخانه در تمامی مراکز استان سراسر کشور نمایندگی‌های فعال داشت.

فرحی با تاکید بر اینکه در سال 83 با ورود بخش خصوصی به این کارخانجات و به‌دلیل ناکارآمدی، غیر متخصص بودن و عدم تعهد بالغ بر 7 ماه حقوق و مزایای پرسنل این کارخانجات به تعویق افتاد تصریح کرد: به‌علت عدم پرداخت مطالبات کارگران و عدم تهیه مواد اولیه، کارخانه به‌صورت نیمه تعطیل در آمد.

وی با اشاره به اینکه بارش برف سنگین سال 83 سبب فرو ریختن سقف 18 هکتار از سالن‌های این کارخانه شد خاطرنشان کرد: این امر برای بخش خصوصی کارخانه یک امر مثبت تلقی شد و سرمایه‌گذاران این شرکت برخلاف قانون اقدام به فروش ضایعات و ماشین آلات کارخانه کردند.

مدیر کارخانجات صنایع پوشش ایران تصریح کرد: با گسترش اقدامات نا به‌سامان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کارخانجات صنایع پوشش، خلع ید افراد از کارخانه مذکور از سوی بانک صنعت، معدن و تجارت صادر و این کارخانه به شرکت سرمایه‌گذاری دولتی آتیه دماوند واگذار شد.

فرحی با بیان اینکه پس از واگذاری این کارخانه به شرکت آتیه دماوند، مطالبات و حق و حقوق 9 ماهه کارگران این کارخانه پرداخت شد تاکید کرد: بالغ بر 8 میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی کارگران این کارخانجات نیز در فرآیند این واگذاری پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 با پیگیری‌های حقوقی بخش خصوصی برای این کارخانجات مشکل ایجاد شد افزود: در سال 90 سرمایه گذاران بخش خصوصی این کارخانه، با حکم دادگاه، بخش دولتی را از کارخانه بیرون انداختند.

مدیر کارخانجات صنایع پوشش ایران با تاکید بر اینکه با ورود دوباره بخش خصوصی به این کارخانه بدبختی و مشکلات عمده کارگران همانند سال 83 آغاز شد بیان کرد: در سال 91 سرمایه گذاران بخش خصوصی علاوه بر پرداخت نکردن مطالبات کارگران اقدام به تخریب ماشین آلات، ساختمان‌های اداری و فروشگاه مرکزی این کارخانه کردند.

فرحی با تاکید بر اینکه در پی اقدامات ناعادلانه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، کارگران این شرکت به‌طور خودجوش، سرمایه‌گذاران مذکور را از کارخانه بیرون کردند خاطرنشان کرد: در اسفند ماه سال 91 شورای تامین شهرستان رشت شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند را مکلف به حفظ مالکیت و جلوگیری از بین بردن بیت المال سه کارخانه حوله، مخمل و ریسندگی کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از مصوبه مذکور، شرکت آتیه دماوند تمامی مطالبات و حق و حقوق کارگران و بدهی‌های تامین اجتماعی را پرداخت کردند تصریح کرد: تمامی کارگران رسمی کارخانه مذکور با اقدامات مطلوب شرکت آتیه دماوند بازنشست شدند.

مدیر کارخانجات صنایع پوشش ایران با بیان اینکه تنها 8 نفر از کارگران این کارخانه به‌دلیل عدم احراز صلاحیت در بازنشستگی موفق به این امر نشدند تاکید کرد: با اقدامات ویژه انجام شده، افراد مذکور نیز امسال بازنشست می‌شوند.

فرخی به اقدام قضایی شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند علیه سرمایه گذاران بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در این خصوص منتظر حکم و صدور رای دادگاه و دستگاه قضا هستیم.

وی با بیان اینکه به‌دلیل وجود ظرفیت مطلوب، تکنولوژی و نیروی انسانی توانمند در کارخانجات مذکور احیا دوباره کارخانجات پوشش صنایع ایران امکان پذیر است گفت: با اقدامات شجاعانه و مطلوب پرسنل کارخانجات صنایع پوشش ایران، از فروش چندین دستگاه جدید خریداری شده این کارخانه توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جلوگیری شد.

مدیرکارخانه صنایع پوشش ایران با تاکید بر اینکه بالغ بر 100 نفر پرسنل هم اکنون در این کارخانه مشغول به کار هستند تصریح کرد: با توجه به طرح‌های توجیهی، این کارخانه ظرفیت ایجاد اشتغال بیش از 300 نفر را دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش بافندگی این کارخانه هم اکنون به‌صورت دو شیفت در حال فعالیت است افزود: از سال 91 تا کنون بالغ بر یک میلیون متر پارچه در کارخانه مذکور تولید و به بازار عرضه شده است.

مدیر کارخانجات صنایع پوشش ایران با بیان اینکه در بخش رنگرزی و مقدمات حوله این کارخانه، ظرفیت ایجاد اشتغال برای افراد زیادی فراهم است خاطرنشان کرد: قسمت عمده‌ای از مشکلات کارخانجات صنایع پوشش گیلان برطرف شده است و آمادگی کامل برای راه اندازی مجدد این کارخانه وجود دارد.

فرخی با تاکید بر اینکه این کارخانجات احتیاج به اقدامات زیرساختی ندارند تصریح کرد: گروه کارخانجات صنایع پوشش ایران دارای 85 هزار هکتار اراضی است و ظرفیت مطلوبی برای ایجاد اشتغال دارد.

وی با بیان اینکه گروه کارخانجات صنایع پوشش ایران روزی یکی از بزرگترین کارخانجات تولیدی خاورمیانه بوده است تاکید کرد: محصولات کارخانجات مذکور به اروپا، آسیا و حوزه خلیج فارس صادر می‌شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها