۸۰۳ واحد تولیدی استان سمنان برای دریافت تسهیلات تأیید شدند

۸۰۳ واحد تولیدی استان سمنان برای دریافت تسهیلات تأیید شدند

بهروز اسودی بعدازظهر امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار داشت: این واحدهای تولیدی می‌توانند به بانک‌های مربوطه برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه 737 واحد تولیدی از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شدند اضافه کرد: بالغ‌بر 2 هزار و 550 واحد تولیدی در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کردند و متقاضی تسهیلات رونق تولیدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه 51 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان سمنان برگزارشده افزود: 803 واحد تولیدی در این سامانه بدون مشکلی مورد تأیید هستند که می‌توانند با مراجعه به بانک‌های مربوطه تسهیلات خود را دریافت کنند.

اسودی میزان تسهیلات دریافتی این واحدها را هشت هزار و 524 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 468 از این واحدهای صنعتی متقاضی دریافت شش هزار و 252 میلیارد ریال از تسهیلات رونق تولید هستند و 335 واحد دیگر در بخش کشاورزی مجموعاً دو هزار و 271 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون 830 مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تعیین‌شده خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت برای احیای واحدهای تولیدی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است که در این راستا 50 درصد از مصوبات این کارگروه کاملاً اجرا شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: 45 درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان نیز در حال بررسی و اقدام است و برای اجرای پنج درصد باقی‌مانده از این مصوبات فعالیتی انجام‌نشده است.

اسودی ارائه تسهیلات رونق تولید را در احیای واحدهای تولیدی نیمه فعال مؤثر دانست و گفت: تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از اهداف ایجاد این کارگروه است و درصدد ارائه عملکرد مطلوب به مردم و تولیدکنندگان هستیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها