۱۵۰ پایگاه اورژانس فارس خدمات پزشکی را به مهمانان نوروزی ارائه می‌دهند

۱۵۰ پایگاه اورژانس فارس خدمات پزشکی را به مهمانان نوروزی ارائه می‌دهند

محمدرضا عالی‌منش امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های نوروزی اورژانس فارس اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز خودروهای اورژانس هفت تا هشت ساعت از روز را در کنار جاده حضور می‌یابند تا آمادگی خود را برای ارائه هرگونه خدمات درمانی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه 80 درصد از پایگاه‌های اورژانس استان فارس جاده‌ای هستند افزود: همچنین در نوروز امسال تابلوهای کیلومتر شمار اورژانس در جاده‌های این استان نصب شده تا مسافران در جریان فاصله‌های پایگاه‌ها قرار گیرند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس خاطرنشان کرد: همچنین در ایان نوروز چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه سه پایگاه هوایی اورژانس در شهر‌های شیراز، جهرم و لار آماده ارائه خدمت‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی هستند.

عالی‌منش با اشاره به اینکه همچنین راه‌اندازی اورژانس هوایی در آباده نیز در دست اقدام است و امیدواریم این مهم محقق شود افزود: استان فارس قطب ارائه خدمات اورژانس در جنوب کشور است و در صورت نیاز این خدمات ارائه می‌شود.

وی گفت: طوری برنامه‌ریزی شده است که در صورت بروز حوادث و نیاز بالگرد در مدت کمتر از پنج دقیقه خدمات امدادهوایی اورژانس به بیماران ارائه شود.

رئیس مرکزمدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز همچنین سه دستگاه موتورآمبولانس برای ارائه خدمات در نقاط پرترافیک شیراز در نظر گرفته شده و در مجوع 12 ایستگاه و یا کمپ نوروزی فعال می‌شود.

عالی‌منش با ارائه آماری خاطرنشان کرد: در نوروز سال گذشته 19 هزار و 800 ماموریت توسط اورژانس در شهرها و حوادث ترافیکی انجام شد که نسبت به سال گذشته آن 22 درصد افزایش ماموریت داشت.

وی با بیان اینکه همچنین نوروز سال گذشته 153 نفر براثر گاز منواکسیدکربن دچار گازگرفتگی شدند خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی باید در این زمینه توجه لازم را داشته و موارد ایمنی را نیز رعایت کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با اشاره به اینکه تعداد آمار ماموریت‌های اورژانس فارس در روز به 400 ماموریت رسیده است گفت: برای ارائه خدمات بهتر 38 دستگاه آمبولانس جدید وارد این استان شده و در شهرستان‌های مختلف توزیع شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها