۹۹۴ تن پرتقال در سردخانه‌های استان زنجان ذخیره‌سازی شده است

۹۹۴ تن پرتقال در سردخانه‌های استان زنجان ذخیره‌سازی شده است

حسین جعفری امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف در روزهای پایانی سال تمهیداتی برای تعدیل قیمت و توزیع کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز و سفید، شکر و برنج در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه گوشت مرغ منجمد به مقدار کافی در سردخانه‌ها موجود است، تصریح کرد: تا کنون 43 تن مرغ منجمد در بازار زنجان توزیع شده است و قمیت تحویل به سردخانه 5 هزار و 500 تومان نرخ‌گذاری شده است و زمانی که تفاوت قیمت بین گوشت منجمد و گوشت گرم بالا رود اقلام ذخیره شده توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار زنجان نسبت به استانهای همجوار پایین‌تر است، ابراز کرد: مرغ گرم در بازار امروز زنجان بین 7200 تا 7250 تومان به فروش می‌رسد.

وی در مورد گوشت قرمز منجمد بیان کرد: 41 تن گوشت قرمز منجمد وارداتی به قیمت 22 هزار تومان و چهار تن گوشت داخلی به قیمت 21 هزار تومان به سردخانه‌ها تحویل داده شده و آماده توزیع است.

جعفری با اشاره به اینکه 14 تن گوشت گوسفند گرم وارد استان شده است، خاطرنشان کرد: از این میزان 9 تن به قیمت 27 هزار و 500 تومان برای شکستن قیمت‌های کاذب توزیع شده و پنج تن آن به دلیل عدم همکاری اصناف به خارج از استان ارسال شد.

وی قیمت توزیع شکر را 2 هزار و 880 تومان عنوان کرد و افزود: شکر به میزان کافی در بازار موجود است و مشکلی برای تهیه آن وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به توزیع 400 تن برنج هندی به قیمت 3 هزار و 800 تومان در مرحله نخست اشاره کرد و گفت: 350 تن برنج سفید نیز به مبلغ 2 هزار و 700 تومان در استان زنجان عرضه شد.

وی با اشاره به تهیه 117 تن برنج هندی در مرحله سوم عرضه ابراز کرد: تا کنون 51 تن از این محصول توزیع شده و در مجموع برنج توزیع شده برای تعدیل قیمت‌ها به 801 تن می‌رسد.

جعفری در مورد تهیه میوه شب عید بیان کرد: کمیته‌های راهبری میوه از مهر ماه برای رایزنی به منظور تأمین میوه شب عید اقدامات لازم را انجام دادند اما به دلیل سرمازدگی میوه شمال کشور امکان تهیه پرتقال از محصولات داخلی فراهم نشد و تأمین پرتقال‌های وارداتی در دستور کار قرار گرفت.

وی میزان سهیمه درخواستی استان زنجان برای تهیه پرتقال را 800 تن برشمرد و افزود: با توجه به کشش بازار، ذخیره مازاد 200 تن درخواست شده و 500 تن نیز برای بعد از عید ذخیره‌سازی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع 994 تن پرتقال تهیه و در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود، بیان کرد: این محصولات شامل پرتقال مصری و ترکیه است که پرتقال مصری پیش از عید و محصولات ترکیه به دلیل نگهداری در قرنطینه پس از عید توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مشکلی برای تأمین میوه شب عید وجود ندارد، ابراز کرد: امسال 400 تن سیب نیز از منابع داخلی و باغداران زنجانی خریداری شده و در سردخانه‌ها موجود است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها