۱۴۰۰۰ خانوار عشایری هنگام کوچ بهاره وارد استان کرمانشاه می‌شوند

۱۴۰۰۰ خانوار عشایری هنگام کوچ بهاره وارد استان کرمانشاه می‌شوند

علی‌اشرف آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به حضور سالیانه عشایر از ایلهای زوله، جمهور و ترکاشوند در سطح استان به‌ویژه در شهرستان کنگاور اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی در استانهای ایلام و خوزستان و تغذیه دامهای عشایر به صورت علوفه دستی، کوچ این دسته از عشایر به مناطق ییلاقی استان زودتر از زمان معمول آغاز می‌‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه از ورود یک نیم میلیون راس دام به مراتع استان در فرآیند کوچ عشایر خبر داد و گفت: موضوع تأمین آب و علوفه دام عشایر از مهمترین اقدامات دستگاه‌های مرتبط با کوچ عشایر است.

آزادی از وضعیت مناسب سلامت دامهایی که به سمت استان حرکت کرده‌اند خبر داد و افزود: حدود 239 خانوار با جمعیت دامی بالغ بر40 هزار رأس دام، هر سال از اواخر فروردین وارد مراتع شهرستان کنگاور می‌شوند.

وی با اشاره به تاثیر مثبت کوچ عشایر بر وضعیت تولید مواد پروتئینی استان گفت: عشایر مردمانی بسیار زحمتکش و در عین حال کم توقع هستند که با کمترین امکانات بهترین محصولات را به جامعه عرضه می کنند.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه عشایر را بخش جدایی‌ناپذیر طبیعت و بهترین محافظان محیط زیست دانست و اظهار کرد: رفع مشکلات عشایر در گرو همکاری و همدلی همه دستگاه‌هاست.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها