استان گیلان با تراکم و انباشت نیروهای متخصص بیکار مواجه است

استان گیلان با تراکم و انباشت نیروهای متخصص بیکار مواجه است

سید ضیاءالدین میر حسینی ظهر امروز در افتتاح نخستین مرکز حمایت و شتاب دهی کسب و کارهای نوپا در استان در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه افتتاح مرکز شتاب دهنده یک رویداد مهم و تاثیرگذار برای جامعه دانشجویی استان گیلان است اظهار داشت: این رویداد شروع یک سال پرخیر و برکت برای دانشگاه‌های گیلان است.

معاون پژوهشی دانشگاه گیلان با بیان اینکه در گذشته تامین کار برای دانشجویان و فارغ التحصیلان به هیچ عنوان دغدغه نبود و دانشجویان بعد از اتمام تحصیل و گاه در حین تحصیل استخدام می‌شدند افزود: امروز تامین کار برای فارغ التحصیلان مهم ترین دغدغه محسوب می‌شود.

میرحسینی با تاکید دغدغه تامین کار و شغل برای دانشجویان در دهه 80 به فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا هم رسیده است تصریح کرد: امسال برای فراخوان جذب دکترا در آموزش عالی ظرفیت برای 2 هزار نفر وجود داشت در حالی که 30 هزار نفر متقاضی این امر بودند.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز با تراکم و انباشت نیروهای متخصص مواجه است خاطرنشان کرد: در جامعه امروز دانشگاه‌ها تبدیل به یک کارخانه تولید نیروی متخصص شدند که محصول این کارخانه برای جامعه بلا استفاده است.

معاون پژوهشی دانشگاه گیلان با بیان اینکه در جامعه امروز فارغ التحصیلان باید تنها دانش آموخته باشند و باید بخشی از آموزش‌هایی را که دارند در بخش بازار، اقتصاد و کارآفرینی به‌کار گیرند بیان کرد: مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری از ایده‌های ایجاد شده در این حوزه هستند.

میرحسنی با تاکید بر اینکه مراکز رشد و پارک علم و فناوری از دهه 80 در کشور ایجاد شده و مجوز این مراکز در سال 94 به دانشگاه‌ها داده شده است تصریح کرد: مراکز رشد وظیفه حمایت از ایده‌هایی را دارند که تبدیل به محصول می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مراکز رشد از کسب و کاری که به‌واسطه اندوخته‌های علمی ایجاد می‌شود حمایت می‌کند بیان کرد: محصول این ایده‌ها در نهایت باید وارد بازار شوند و یک رقابت جدی در بازار داشته باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه دولت هیچ گاه در ورود به بازار نتوانسته است نقش خوبی را ایفا کند خاطرنشان کرد: برای احیا و توانمندسازی ایده‌های علمی و تبدیل شدن آن‌ها به محصول ورود بخش خصوصی یک ضرورت است.

میرحسینی با بیان اینکه نخستین مرکز حمایت و شتاب‌دهی کسب و کار در دانشگاه گیلان راه اندازی شد افزود: حضور جدی و حمایت گونه شرکت‌های خصوصی می‌تواند تضمین کننده ادامه حیات ایده‌های خلاق باشد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها