هجوم ریزگردهای عراقی به آسمان استان ایلام

هجوم ریزگردهای عراقی به آسمان استان ایلام

پس از گذشت مدتی باز هم سر و کله میهمان ناخوانده غرب نشینان واقع در استان ایلام از راه رسیده است و در طول چند روز گذشته آسمان استان ایلام را در وضعیت هشدار و ناسالم قرار داده است.

استان ایلام از ابتدای امسال تا کنون نزدیک به 80 روز آلوده را پشت سر گذاشته است که منشأ بیشتر این آلودگی‌ها ریز گردهای مهاجم عربی بوده است که از سمت کشورهای عراق، عربستان و سوریه وارد آسمان استان و کشور شده‌اند.

همراه با وزش بادهای نسبتاً شدید در استان ایلام در حال حاضر هوای شهرستان‌های مرزی استان در شرایط هشدار قرار گرفته است و هوای سایر مناطق استان نیز با افزایش غلظت ریز گردها در حال آلوده شدن است.

معاون حفاظت محیط زیست استان ایلام در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: میزان ریز گردها در هوای شهر ایلام در حال حاضر 135 میکروگرم بر مترمکعب و در وضعیتی پایدار قرار دارد.

علی طاهر سارایی افزود: میزان ریز گردها در هوای شهرستان مرزی مهران 180 میکروگرم بر متر مکعب است که روند افزایشی دارد.


وی عنوان کرد: همچنین میزان ریز گردها در هوای شهرستان آبدانان 35 و در ایوان 126 و در دهلران نیز 110 میکروگرم بر متر مکعب است که روندی افزایشی دارد.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی در استان ایلام امکان دارد که لطف خداوند شامل حال مردم ایلام شده و با بارش باران از میزان ریز گردها کاسته شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها