۲۵ اسفند ماه کار اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی استان گیلان آغاز می‌شود

۲۵ اسفند ماه کار اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی استان گیلان آغاز می‌شود

اسماعیل عبداللهی عصر امروز در نشست خبری در رشت، اظهار داشت: انتخابات شهر و روستا از اهمیت زیادی برخوردار است و مقام معظم رهبریدر این زمینه فرموده‌اند "انتخابات ریاست جمهوری نباید ما را از انتخابات شهر و روستا غافل کند".

وی با بیان اینکه براساس زمان بندی انجام شده، از 25 اسفند کار اجرایی انتخابات شروع می‌شود بیان کرد: اعضای هیئت نظارت انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای گیلان متشکل از 5 عضو است و آقای زالفی ریاست این هیئت را برعهده دارد.

دبیر اجرایی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان از تشکیل هیئت نظارت بخش‌ها در 24 ساعت آینده خبر داد و گفت: اعضای هیئت نظارت بر انتخابات با اصل بی‌طرفی این مسئولیت مهم سیاسی اجتماعی را برعهده می‌گیرند.

عبداللهی تصریح کرد: بررسی صلاحیت کاندیداهای شهرها توسط هیئت نظارت و بررسی صلاحیت کاندیداهای روستاها توسط هیئت نظارت روستایی انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: افراد رد صلاحیت شده شهرها برای رجوع و اعتراض باید به هیئت نظارت که در استانداری مستقر است مراجعه و افراد رد صلاحیت شده روستاها برای اعتراض باید به هیئت نظارت شهرستان مراجعه کنند.

عبداللهی به مشارکت گسترده و جلب اعتماد مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: انتخابات گذشته رشت با چالش جدیدی مواجه شد و بعد از انتخابات 14 تا 15 روز جدال و بحث در افکار عمومی به وجود آمد و امیدواریم انتخابات این دوره در تاریخ ماندگار شود.

دبیر اجرایی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه باید حقوق مردم را محترم بشماریم و از آرای آنان صیانت کنیم اظهار داشت: باید در چارچوب قانون به تمامی کاندیدا به‌طور یکسان نگاه کنیم.

وی تعامل در برگزاری انتخابات را یک وظیفه همگانی دانست و خاطرنشان کرد: ما بر اجرا ناظر هستیم و باید کمک کنیم از صفر تا 100 فرآیند انتخابات را که توسط فرمانداری و بخشداری انجام می‌شود را به سرانجام برسانیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها