خطوط ریلی بندرشهید رحایی افزایش می‌یابد

محمد پورفخری ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اهمیت ویژه راه آهن در دنیای امروزی اظهارداشت: کارشناسان معتقدند که حمل و نقل ریلی از لحاظ اقتصادی، ایمنی، زیست محیطی و حجم بالای کالا و مسافر نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل برتری دارد.

خطوط ریلی بندرشهید رحایی افزایش می‌یابد

وی بیان‌داشت: حمل و نقل ریلی از جمله بخش‌های زیربنای اقتصاد است که فرآیند توسعه اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و اساس مبادلات بازرگانی و توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌شود.

مدیرکل راه آهن هرمزگان ضمن تشریح عملکرد این اداره‌کل در سال 95، افزایش برج‌های تلسکوپی به منظور روشنایی در شب در خطوط کلینگر و ایجاد زمینه تخلیه در شب، تطویل خطوط تخلیه در محوطه موسوم به خطوط کلینگر ایستگاه مانوری، اجرای احداث خط جدید حدفاصل خطوط 4 و 5 کلینگر در ایستگاه مانوری، اختصاص دیزل مانور به پالایشگاه، احداث خطوط کشتیرانی جنوب به شبکه ریلی و ... را از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری برشمرد.

پورفخری با اشاره به بخش تخلیه ریلی افزود: در بحش تخلیه در سال گذشته هفت میلیون 934 هزار و 909 تن صورت گرفته و در سال جاری نیز 9 میلیون 435 هزار و 982 تن رسیده که نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: اداره‌کل راه آهن هرمزگان در سال‌جاری به طور میانگین، روزانه 755 واگن تخلیه و بارگیریکرده و در تلاش است تا این رقم را در سال آتی افزایش دهد.

مدیرکل راه آهن هرمزگان با اشاره به عملکرد تخلیه و بارگیری این اداره‌کل در سال‌جاریگفت: در سال گذشته از نظر وزنی 13 میلیون 584 هزار و 548 تخلیه و بارگیری شده بود که امسال این میزان 15 میلیون 824 هزار و 493 رسیده که نسبت به سال گذشته 16 درصد رشد نشان می‌دهد.

پورفخری همچنین افزود: در سال 94، تن‌کیلومتر مرزی 5 میلیارد و 630 میلیون تن‌کیلومتر مرزی بوده که این رقم در سال جاری به 6 میلیارد و 100 میلیون تن افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مسافر جابجا شده در 11 ماهه نخست سال جاری برابر با 820 هزار نفر بوده است بیان‌کرد: سهم راه آهن از جابه‌جایی بندر شهیدرجایی در ابتدای سال 92 حدود 5 درصد بوده که این رقم در سال جاری 21.4 درصد رسیده است.

مدیرکل راه آهن هرمزگان همچنین ابرازداشت: پروژه‌هایی نظیر بهسازی و توسعه ایستگاه بندرعباس، احداث سکوی دوم ایستگاه‌های احمدآباد و فین و تکمیل سکوهای ایستگاه‌های خاتون آباد و کهه در دست اقدام است.

پورفخری از پروژه‌های زیباسازی و تجهیز نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی تمامی ایستگاه‌های مسافری و توسعه سرویس‌های بهداشتی ایستگاه خاتون آباد به عنوان پروژه‌های تکمیل شده در استان هرمزگان یادکرد و گفت: پروژه تکمیل سکوی ایستگاه گل‌گهر و توسعه سرویس‌های بهداشتی ایستگاه خاتون آباد نیز درحال اجراست.

وی در ادامه از راه‌اندازی قطار مسافربری بندرعباس- مشهد به صورت روزانه، راه‌اندازی باجه فروش بلیت در ایستگاه سیرجان جهت رضایت مسافران، واگذاری مجوز به متقاضیان دفاتر فروش بلیت در تمامی شهرهای استان هرمزگان به منظور سهولت و دسترسی اسان مردم به بلیت قطار، افزایش واگن خودروبر با هدف انتقال خودروی مازاد مسافران در مسیرهای تهران، اصفهان و مشهد، احداث چاله سرویس جهت بازدید خودروها و کاهش زمان حمل و تحویل خودرو، راه اندازی فیلتراسیون سوخت لکوموتیو قطارهای مسافری در ایستگاه بندرعباس و راه‌اندازی قطارهای ارتحال به صورت منظم، قطار مزدوجین دانشجویی و ... به عنوان اقدامات انجام شده در حوزه مسافری یادکرد.

مدیرکل راه آهن هرمزگان در پایان با اشاره به وضعیت ثبت اراضی ایستگاه، نیم‌ایستگاه و شهرک‌های مسکونی این اداره‌کل واقع در محور بافق- بندرعباس گفت: اداره‌کل راه آهن هرمزگان با مساحتی بالغ بر 630 کیلومتر در سه استان هرمزگان، یزد و کرمان واقع شده که علیرغم گستردگی و پراکندگی حوزه‌های ثبتی این اداره‌کل موفق به اخذ سند صددرصدی اسناد مالکیت و ثبت اراضی به نام راه آهن جمهوری اسلامی ایران شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها