مسئولان در توسعه فرهنگ ایثار ادامه‌دهنده راه شهدا باشند

حسین نصراللّه رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران شهرستان ری، پیش از ظهر امروز در همایش بانوی مردآفرین «تجلیل از مادران دوشهید، سه شهید و تک‌ذکور» که به مناسبت روز شهید و روز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری برگزار شد، اظهار داشت: سه سال است که بزرگداشت روز شهید به صورت پررنگ‌تر در شهرری در حال برگزاری است.

مسئولان در توسعه فرهنگ ایثار ادامه‌دهنده راه شهدا باشند

وی با بیان اینکه برنامه امروز تجلیل از مادران دوشهید، سه شهید و تک ذکور است که برای نخستین بار به صورت مشترک با شهرداری شهرری برگزار می‌شود گفت: امید است که همه مردم و مسئولان راه شهدا را ادامه داده و در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام باشند.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی شاهچراغی امام جمعه شهرری با بیان اینکه بدون تردید نقش مادران و زنان شهدا در جامعه یک نقش بی‌بدیلی است افزود: بانوان نقش اثرگذاری در جامعه دارند، در قرآن کریم نام 25 زن و مادر به صورت واضح و یا مستعار ذکر شده است.

وی با بیان اینکه زنان نقش بسزایی در تربیت انسان‌ها دارند گفت: سه تن از پیامبران اولوالعزم در دامن مادران تربیت شده‌اند و قرآن به این امر اشاره دارد، حضرت ام‌البنین(س) بهترین فرزندانی را تربیت کرد و پس از واقعه کربلا نیز در زنده نگاه داشتن حماسه حسینی بسیار نقش‌آفرین بود.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه برخی از ارزش‌ها براساس علم تقسیم می‌شوند تصریح کرد: جایگاه عالم در قیامت بسیار رفیع است همچنان که قلم مقامی بس بالاتر از خون شهدا دارد؛ چرا که شهدا تربیت شده و رشد یافته همین مکتب علما هستند.

شاهچراغی اظهار داشت:‌ شهدا هر چه دارند مدیون امام راحل هستند؛ شهدا در وصیت‌نامه‌های خود بارها بیان کردند که ما رفتیم تا امام تنها نماند، مقام شهدا با افرادی که نسبت به جنگ بی‌تفاوت بودند، متفاوت بوده و برتر هستند. شهدا از پیشگامان نهضت و از برترین انسان‌ها هستند، آنان را هرگز نمی‌توان با دیگران مقایسه کرد؛ چرا که آنان با گذشت‌ترین افراد به شمار می‌روند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها