بیش از ۱۱ هزار شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد‌

قاسم سلیمانی ظهر امروز در شورای اشتغال استان با بیان اینکه در 3 سال گذشته زمینه اشتغال برای 38 هزار و 463 نفر در استان فراهم شده است، اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان از 33.5 درصد سال 93 به 40.2 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

بیش از ۱۱ هزار شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد‌

وی افزود: براساس نتایج طرح نیروی کار تعداد نیروی فعال در استان از 255 هزار و 996 نفر به 319 هزار و 599 نفر رسیده است که این به معنای افزوده شدن 63 هزار و 603 نفر به جمعیت فعال استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همچنین جمعیت شاغل استان از 217 هزار و 853 نفر به 256 هزار و 319 نفر رسیده است که این مسئله نشانگر اضافه شدن 25 هزار نفر به جمعیت بیکار استان است. دستگاه‌های متولی باید کمک کنند تا در نرخ بیکاری استان به عدد واحدی برسیم به گونه‌ای که دوگانگی آمار بین دستگاه‌ها وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی در راستای ایجاد اشتغال در استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های استان تاکنون برای 11 هزار و 127 نفر شغل ایجاد کرده‌اند در صورتی که تعهد آن‌ها ایجاد شغل برای 9 هزار و 121 نفر بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گردشگری را یکی از پایه‌های مهم اشتغال و افزایش درآمد خانوارها در بحث اقتصاد مقاومتی عنوان و تصریح کرد: میراث فرهنگی استان از نظر ایجاد اشتغال در بخش گردشگری عملکرد خوب و قابل قبولی دارد.

سلیمانی تاکید کرد: رشد منابع بانک‌های استان در سال جاری 21.7 درصد و رشد مصارف آن‌ها 15.7 درصد بود هر چند با توجه به این آمار بانک‌ها می‌توانستند کمک بیشتری در پرداخت تسهیلات داشته باشند اما با این وجود باز هم از عملکرد سیستم بانکی راضی هستیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها