۲۸۰۰ واحد صنعتی تهران در طرح ضربتی پایش شدند/ صدور اخطار برای ۷۵۰ واحد

۲۸۰۰ واحد صنعتی تهران در طرح ضربتی پایش شدند/ صدور اخطار برای ۷۵۰ واحد

ناصر مهردادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره پایش صنایع آلاینده استان تهران توسط محیط زیست اظهار کرد: از سه ماهه گذشته تاکنون طرح پایش ضربتی صنایع در شهر تهران و اکثر شهرستانهای استان را اجرایی کرده‌ایم که این برنامه همچنان ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: در این طرح پایش، ابتدا صنایع موجود در شهر تهران و اطراف آن به غیر از دماوند، فیروزکوه و ورامین را مورد بازبینی و بررسی قرار دادیم.

مدیرکل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: پایشهای انجام شده در 12 محور مورد تاکید قرار گرفت و از ابتدای طرح تا‌کنون نزدیک به 2 هزار و 800 واحد صنعتی در بخشهایی همچون آلودگی هوا، فاضلاب و پسماند مورد بررسی کامل قرار گرفتند.

به گفته مهردادی، از میان این 2 هزار و 800 واحد صنعتی استان تهران بیش از 750 واحد اخطاریه‌هایی را دریافت کردند یا برای آنها توقف عملیات را مورد توجه قرار دادیم.

وی افزود: نشستهایی را با 750 واحد صنعتی اخطار گرفته برگزار کردیم که بخش قابل توجهی از این صنایع تلاش خود را برای بهبود مشکلات خود انجام دادند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران تاکید کرد: با تلاشهای انجام گرفته حدود 70 درصد از این واحدهای صنعتی مشکلات خود را رفع کردند اما در هر حال پایش ما در استان تهران با جدیت ادامه خواهد داشت.

مهردادی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرده که بیش از 17 هزار و 300 واحد صنعتی شناسنامه‌دار وجود دارد که تمامی واحدهای صنعتی دارای مجوز و غیره را مورد پایش و بررسی کامل قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: پایش واحدهای صنعتی در کاهش آلودگیهای زیست محیطی و رفع مشکل پسماندها اثرگذار است و پایشها به طور ضربتی و کامل ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها