۳۵ میلیارد ریال تسهیلات خودکفایی در شهرستان گچساران پرد‌اخت شد‌

قباد قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: 203 شغل توسط کمیته امداد از ابتدای امسال تاکنون ایجاد شده و این نهاد همه تلاش خود را برای افزایش اشتغال پایدار و خروج مددجویان از چرخه حمایتی به کار گرفته است.

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات خودکفایی در شهرستان گچساران پرد‌اخت شد‌

وی با تاکید بر اینکه توانمند سازی با تمرکز بر توسعه مشاغل خانگی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد با جدیت دنبال می‌شود عنوان کرد: از محل منابع کمیته امداد و نیز منابع اعتباری بانکی در قالب 203 فقره وام خودکفایی به مبلغ 34میلیارد و 949میلیون ریال به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

قربانی با اشاره به نقش تسهیلات خودکفایی در توانمندسازی و اشتغال زایی برای خانواده‌های زیرپوشش این نهاد انقلابی ادامه داد: تسهیلات ارائه شده در قالب وام‍‌های خود اشتغالی، مشاغل خانگی و در راستای فراهم کردن زمینه تامین معیشت و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان است.

وی اضافه کرد: ایجاد زمینه‌های لازم برای اشتغال با ارائه تسهیلات و مشاوره‌های شغلی در زمینه‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی از خدمات این نهاد برای ایجاد خودکفایی در بین مددجویان است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران افزود: 5 میلیارد و 767میلیون ریال صدقه از ابتدای سالجاری تاکنون از صندوهای صدقات در شهرستان جمع آوری شده که این میزان صدقه از 14هزار و 840 صندوق کوچک، متوسط و بزرگ جمع آوری شده است.

قربانی صدقه‌های جمع آوری شده برای کمک به مشکلات مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هزینه می‌شود تصریح کرد: از ابتدای امسال 108 مورد در راستای کمک‌های عمرانی که 21 مورد احداث شهری در بافت فرسوده با اعتبار 3 میلیارد و 400 میلیون ریال و 13 مورد احداث روستایی با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه و کمک شده است.

وی مبلغ پرداختی به ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را 4میلیارد و 253 میلیون و 685 هزار و 245 ریال عنوان کرد و افزود: 573 مورد کمک‌های موردی به مبلغ یک میلیارد و 301میلیون و 80 هزار ریال به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

قربانی با اشاره به کمک 840 میلیون ریالی به 42 زوج تحت پوشش این نهاد گفت: 12 میلیارد و 804میلیون ریال کمک مردمی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) گچساران جمع‌آوری شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، با همراهی مردم نوع‌ دوست و نیکوکار شهرستان، این میزان کمک جهت محرومان و نیازمندان تحت حمایت جمع‌آوری شده است.

قربانی با اشاره به اینکه یکی از عمده اهداف طرح‌های مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ریشه‌کنی فقر و محرومیت‌زدایی است، تصریح کرد: طرح‌های فقرزدایی کمیته امداد، علاوه بر دستگیری از نیازمندان، هدف ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و انفاق را نیز دنبال می‌کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهذستان گچساران با برشمردن برخی از این طرح‌ها گفت: زکات، اکرام ایتام، صدقات، محسنین و... از جمله طرح‌های مشارکت‌های مردمی کمیته امداد است.

قربانی افزود: کمیته امداد در جهت ارتقای کیفیت خدمت رسانی، در قالب معیشت، تأمین مسکن، ارتقای سطح فرهنگی، نیازهای درمانی و اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش برنامه‌های مدونی را تدوین کرده است.

وی رسیدگی به نیازمندان را نوعی عبادت برشمرد و گفت: امدادگران با خدمت‌رسانی به محرومان یک نوع امر عبادی انجام می‌دهند که اگر در ارائه این خدمات کار خدایی باشد، قطعا امور به بهترین شکل متجلی میس شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها