توجه به حوزه‌های نفت و گاز ایلام سبب تحول استان می‌شود

توجه به حوزه‌های نفت و گاز ایلام سبب تحول استان می‌شود

محمدرضا مروارید در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: وزیر نفت 24 اسفند ماه به استان ایلام سفر می‌کند که در این سفر از مناطق نفتی و گازی استان بازدید می‌کند.

وی با بیان اینکه استان ایلام در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی ظرفیت بسیار بالایی دارد، افزود: توجه به این حوزه می‌تواند سبب تحول استان و پیشرفت بسیار قابل توجه ایلام شود.

استاندار ایلام با اشاره به وجود مناطق نفتی بسیاری که در استان ایلام وجود دارد، عنوان کرد: یکی از خواسته‌های ما از وزیر نفت که به ایلام سفر می‌کند توجه ویژه به حوزه‌های نفتی برای ایجاد اشتغال و توسعه استان و همچنین منطقه است.

وی گفت: از مهم‌ترین خواسته‌های ما از وزیر نفت همواره شروع کار میدان نفتی چنگوله، فاز دوم پالایشگاه گاز و تسریع در کاران جی آل دهلران و پتروشیمی دهلران، پتروشیمی مهران و پتروشیمی هلیلان بوده است.

مروارید خاطرنشان کرد: هزینه آغاز به کار این پروژه‌ها بالا است اما در عین حال سبب ایجاد هزاران فرصت شغلی در استان می‌شود که می‌تواند ایلام را متحول کند و سبب رونق منطقه شود.

به گزارش تسنیم استان ایلام دارای معادن و منابع نفت و گاز بسیارفراوانی است که مهمترین معادن استان ایلام عبارتند از سنگهای ساختمانی، سنگ گچ، سنگ آهک، شیل، آلوویوم، نمک، شن و ماسه، قیر، ذغال سنگ، مرمریت، کلسیت، مالون و لاشه، گوگرد پیریت و فسفات که متأسفانه تاکنون به علت عدم سرمایه گذاری استخراج چندانی از این معادن نشده است.

همچنین استان ایلام از 11 درصد منابع نفت و گاز کشور برخوردار است که تاکنون به سبب فقدان پالایشگاه و مدیریت کارآمد از منابع نفت و گاز استان استخراج چندانی نشده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها