شکل‌گیری بیش از ۲۵۰۰ کسب و کار جدید در کشور

شکل‌گیری بیش از ۲۵۰۰ کسب و کار جدید در کشور

به گزارش خبرنگار تسنیم مرتضی براری در حاشیه بازدید از مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌و‌کارهای نوپا و رونمایی از اپلیکیشن "وینتو" که عصر امروز در کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است و در دولت فعلی با توسعه زیر‌ساخت‌ شبکه ملی اطلاعات بستر توسعه کسب‌و‌کار‌های نوین فراهم شده است.

معاون پارلمانی و امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مهمترین کمک دولت به اینگونه کسب‌‌وکار‌ها اتصال آنها به شبکه بازار است، گفت: کمک دیگر دولت از طریق کمیته وام وجوه اداره است و به این اپلیکیشن‌ها در جهت توسعه آنها وام کم‌بهره داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که در هر استان یک مرکز تسهیل‌گری کسب و کار نوپا ایجاد کنیم، بیان‌ کرد: این مراکز بستری برای توسعه کسب و کار است و دانشجویان می‌توانند در این مراکز صاحب ایده و صاحب یک شرکت دانش‌بنیان شوند.

براری با بیان اینکه در چند ساله اخیر رشد قابل توجهی در کسب‌وکار‌های جدید بوجود آمده است، اظهار داشت: در سال جاری بیش از یک هزار و 400 رویداد کارآفرینی در کشور برگزار شده است که بیش از چهارصد مورد از این رویدادها در تهران و ما بقی آن در شهرستان‌ها بوده و هدف از برگزاری این رویدادها توسعه کسب‌وکارهای جدید است.

معاون پارلمانی و امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در سال جاری بیش از 2 هزار و 500 کسب و کار جدید در کشور شکل گرفته که بیش از یک‌هزار عدد از آنها ثبت شده است، افزود: در نمایشگاه الکامپ سال‌جاری 500 شرکت ثبت نام کردند که 300 شرکت فرصت ارائه محصول در نمایشگاه الکامپ امسال را دریافت کردند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها