۷۰ درصد از منابع قرض‌الحسنه کشور به کمیته امداد پرداخت می‌شود

۷۰ درصد از منابع قرض‌الحسنه کشور به کمیته امداد پرداخت می‌شود

غلامرضا کاتب بعدازظهر امروز در همایش اشتغال و تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد این شهرستان اظهار داشت: در سال‌های گذشته از پنج هزار میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه کشور حداقل سه هزار میلیارد تومان از آن را به کمیته امداد و بهزیستی‌ها اهدا می‌کردیم و در سال 95 نیز همین منوال را پیش گرفتیم.

وی با بیان اینکه 70 درصد از منابع قرض‌الحسنه کشور به کمیته امداد و 30 درصد از آن را به بهزیستی‌ها پرداخت کردیم افزود: کمیته امداد عملکرد خوبی در حوزه اشتغال‌های کوچک داشته و از این سازمان انتظار می‌رود که درصدد پرورش عزتمندانه خانوارهای تحت پوشش خود باشند و موجبات استقلال مالی آنان را فراهم آورند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به تصویب دو ماده 109 و 88 در قانون بودجه و برنامه ابراز کرد: 27 درصد از عوارض ارزش‌افزوده در ماده 109 را برای توسعه ورزش‌های همگانی برای وزارت ورزش و جوانان و یک‌پنجم از ارزش‌افزوده را برای اشتغال و ازدواج جوانان در نظر گرفته و تصویب کردیم.

کاتب با تأکید بر اینکه اولویت مجلس بر اشتغال‌زایی است خاطرنشان کرد: در ماده 88 نیز یک‌پنجم درآمد حاصل از دخانیات را برای اشتغال و ازدواج درنظرگرفته شده تا بسیاری از موانع ازدواج و کسب‌وکار جوانان از بین برداشته شود.

وی با بیان اینکه بهترین، مؤثرترین و کارآمدترین اشتغال با خوداتکایی و خودباوری به وجود می‌آید افزود: برای نخستین بار در قانون بودجه سال 96 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مکلف کردیم به اینکه از منابع شخصی خود 140 میلیارد تومان برای فعالیت در حوزه اشتغال هزینه کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس دهم از وجود بالغ‌بر یک‌میلیون و 200 هزار فارغ‌التحصیل در رشته آی سی تی ‌در کشور خبر داد و گفت: علیرغم اینکه بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران جهان در بخش آی سی تی و فناوری هستند و ایران از ظرفیت مطلوبی در این بخش برخوردار است؛ اما آن‌طور که باید در این حوزه فعالیت نشده است.

کاتب با بیان اینکه در هندوستان انیمیشن‌سازی به میزان نصف درآمدهای نفتی ایران برای این کشور درآمدزایی کرده است، تصریح کرد: ایران ما باید در سال 10 رتبه در فضای کسب‌وکار در سطح بین‌المللی ارتقا پیدا کند و این یکی از مهم‌ترین عقب‌ماندگی‌های ما از سایر کشورهاست که مردم در حوزه کسب‌وکار فعالیت می‌کنند اما در سیستم اداری کار مردم قفل می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم فعالیت مسئولان ادارات در بهبود فضای کسب‌وکار افزود: صرفاً به تولید اکتفا نکنید و تمام تلاش خود را برای عرضه محصولات به تمام کشور مضاعف کنید و خریداری و عرضه محصولات افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را در اولویت قرار دهید.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به اینکه در گرمسار هنرمندانی در حال فعالیت هستند که با هنر خود افتخارات این شهرستان را فراهم می‌کنند، گفت: گرمسار از رشد جمعیت بالایی برخوردار است و بر تعداد افراد خلاق و هنرمند این شهرستان افزوده‌شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها