حمایت مرکز رشد بازی های رایانه ای از تبدیل تیم ها به استودیو

رییس مرکز رشد بازی‌های رایانه‌ای کشور گفت: تبدیل تیم‌ها به استودیو، برنامه جدید و حمایتی این مرکز در سال آینده است.

حمایت مرکز رشد بازی های رایانه ای از تبدیل تیم ها به استودیو

محمد حاجی میرزایی در حاشیه داوری پنجمین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای اظهار کرد: تیم‌های شهرستان در این برنامه‌ حمایتی پس از ارائه طرح و تایید آن از امکانات مشورتی بهره‌مند می‌شوند.

عضو هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور با اشاره به انجام این کار برای تیم‌های تهران در سه سال گذشته افزود: تاکنون 20 بازی متوسط منجر به تولید شده که تعدادی از آنها کاربردی شده ‌است.

وی ادامه داد: در برنامه حمایتی تیم‌های خارج از تهران ابتدا فراخوانی برای ارائه طرح اعلام می‌شود که پس از تصویب طرح گروه مربی‌گری به بازی‌سازان مشورت می‌دهد تا بازی آنها به محصولی دارای ارزش تجاری از لحاظ هنری، فنی، طراحی، بازی، بازاریابی و انتشار تبدیل شود.

عضو هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور، مشورت ها و مربی‌گری در این حوزه را به صورت دیجیتال عنوان‌کرد و گفت: هر تیم به ‌صورت نوبتی در هفته با ساختار آنلاین از مربی‌ها استفاده می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: علت حضور وی نیز به‌عنوان داور در این بررسی کلیت کار و محدود نشدن بازی‌ها به مسابقه است تا با استفاده از این تجربه 48 ساعته بتوانند بازی سه تا 6 ماهه را بسازند، ایده آنها گسترش یابد و به مرحله‌ای برسند که بتوانند از خدمات آنلاین مرکز رشد استفاده‌ کنند.

حاجی میرزایی، در خصوص حضور تیم‌های دانش‌آموزی نیز گفت: در صورتی که پنل رقابتی این تیم‎ها با تیم دانشجویی جدا شود علاوه بر فرآیند بهتر در داوری و ارزیابی استقبال بیشتری از این بخش خواهد شد.

عضو هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور با اشاره به غیر هم‌سطح بودن تیم‌های دانش‌آموزی با تیم دانشجویی تصریح‌ کرد:عادلانه نیست این تیم‌ها که تعداد آنها نیز کمتر از تیم‌های دانشجویی است در کنار یکدیگر داوری و ارزیابی شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد کاشان، پنجمین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای با رقابت 23 تیم از دانشگاه‌های آزاد و سراسری کشور به مدت 48 ساعت از ساعت 9 صبح امروز چهارشنبه 18 اسفندماه تا ساعت 9 صبح جمعه بیستم اسفند در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها